گروه شهری- محمد باریکانی: رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور امروز به همراه مدیران خود به سازمان میراث فرهنگی می‌رود تا در جلسه‌ای با حضور محمدشریف ملک زاده، رئیس قبلی این سازمان، مقدمات دوره جدید مدیریت در سازمان میراث فرهنگی را هماهنگ کند.

این جلسه درحالی برگزار می‌شود که خبرگزاری‌ها از نخستین اظهارات محمدعلی نجفی درخصوص وضعیت سازمان میراث فرهنگی خبر داده‌اند.

براساس آنچه دیروز خبرگزاری ایسنا اعلام کرد دکتر محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری نخستین جلسه هیأت دولت جدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی را توجه به بخش‌های مختلف این سازمان در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی اعلام کرد.

نجفی در گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه دولت اعلام کرده که مهم‌ترین اولویت اصلی او در سازمان میراث فرهنگی تعامل و ارتباط 3 رکن فعالیت این سازمان است تا فرهنگ سازمانی و هویت واحد بر مجموعه فعالیت‌ها در سازمان میراث فرهنگی حاکم باشد. در همین حال خبرگزاری میراث فرهنگی نیز که ظاهرا در شورای شهر تهران موفق به گفت‌وگویی کوتاه با رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی شده است اعلام کرد که احیای هویت فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور محور برنامه‌های رئیس جدید این سازمان است.

براساس آنچه محمدعلی نجفی به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت، او در هرجا که بوده فرهنگ مهم‌ترین دغدغه‌اش بوده و اجازه نخواهد نداد فرهنگ، قربانی هیچ‌چیز ازجمله مسائل اقتصادی شود.رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی گفت: حتی وقتی در وزارت آموزش عالی یا وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه فعالیت می‌کردم حساسیت اصلی‌‌ام مسائل فرهنگی بود.

محمدعلی نجفی همچنین با اشاره به سابقه طولانی مدیریت خود در دولت‌های مختلف و توجه جدی به موضوع فرهنگ گفت: از معدود رؤسای سازمان برنامه و بودجه بودم که از منظر فرهنگی به مسائل توسعه و اقتصاد نگریستم. وی که اکنون با حکم دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور جدید به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شده است اصالت هر سه رکن در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را توأم با فرهنگ خواند و افزود: چه در ارتباط با صنایع‌دستی و چه در ارتباط با گردشگری و میراث فرهنگی اصل فرهنگی در اولویت است. رئیس سازمان میراث فرهنگی می‌گوید، محور اصلی فعالیت‌ها در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور احیای هویت فرهنگی این سازمان خواهد بود و تلاش می‌شود این سازمان در ایران و جهان براساس همین هویت فرهنگی احیا و شناخته شود.

عضو سابق شورای شهر تهران در نخستین اظهارات خود اعلام کرد: روال کار در سازمان میراث فرهنگی نگاه به همه نیروهای قبلی و کسانی است که در سازمان میراث فرهنگی سال‌ها خدمت کرده‌اند.براساس آنچه رئیس سازمان میراث فرهنگی بر آن تأکید کرده است پیش از انتخاب همکاران جدید در این سازمان همه نیروهایی که در سازمان میراث فرهنگی فعالیت‌ کرده‌اند و صلاحیت دارند ارزیابی خواهند شد و از آنها به‌عنوان مشاور و مدیران اجرایی استفاده خواهد شد.

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی البته در گفت‌وگوی کوتاه خود با خبرگزاری میراث فرهنگی به نگرانی‌ دوستداران میراث فرهنگی درخصوص خطر ادامه تخریب بناهای تاریخی کشور به بهانه توسعه اقتصادی گفت: اقتصاد مهم است ولی فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است و دوستداران میراث فرهنگی مطمئن باشند که فعالیت‌های فرهنگی در سازمان میراث فرهنگی را قربانی مسائل اقتصادی و مالی نخواهم کرد.

دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز به سازمان میراث فرهنگی می‌رود تا در جلسه‌ای با رئیس پیشین و معاونان این سازمان آغاز به‌کار مدیریت جدید دولت تدبیر و امید را در این سازمان اعلام کند. برخی منتقدان دکتر نجفی به رغم آنکه او را مدیری توانمند و لایق می‌دانند، ولی ناآشنایی او با فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را نیز از نقاط ضعف وی در سازمان میراث فرهنگی اعلام می‌کنند که باید در جهت رفع آن تلاش کند.

به رغم این انتقادات محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی در بدو انتصاب به‌عنوان رئیس این سازمان از مشورت کارشناسان قوی در حوزه میراث فرهنگی و حتی رؤسای پیشین این سازمان برخوردار شده است. ساختمان ارگ آزادی امروز میزبان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی است تا بدین‌ترتیب از امروز توانایی گروه جدید دولت تدبیر و امید در سازمان میراث فرهنگی و در 3 حوزه کلان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اجرا گذاشته شود.

کد خبر 227767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز