همشهری آنلاین: سازمان آزادی بخش فلسطین می‌گوید رژیم اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و اقدامات نژادپرستانه‌ای علیه فلسطینیان انجام داده است.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، جرازلم پست گزارش داد، سازمان آزادی بخش فلسطین روز یکشنبه (۲۷ مرداد) با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که این سازمان فلسطینی به نهادهای بین المللی علیه نقض قوانین بین المللی از سوی رژیم اسرائیل شکایت خواهد کرد.

این بیانیه می افزاید: «اقدامات اسرائیلی ها رهبران فلسطین‌یان را بر آن داشته تا خواستار مداخله دادگاه ها و نهادهای بین المللی علیه این جنایات جنگی، اقدامات نژادپرستانه و نقض همه قوانین و کنوانسیون های بین المللی شوند.»

این بیانیه در خلال نشست کمیته اجرای سازمان آزادی بخش فلسطین که ریاست آن را محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بر عهده دارد، در شهر رام الله در کرانه باختری صادر شده است.

سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین برنامه های تل آویو برای احداث بیش از سه هزار واحد مسکونی غیر قانونی در قدس شرقی و کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین از امریکا به خاطر ناتوانی در توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل و همچنین ادامه شهرک سازی غیر قانونی اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی انتقاد کردند.

این بیانیه می‌افزاید، اسرائیلی ها از گفتگوی مستقیم با تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان «پوششی سیاسی برای اجرای بزرگترین پروژه های ساخت و ساز خود» استفاده می‌کنند.

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت این سازمان برنامه های اخیر اسرائیل برای شهرک سازی را به عنوان «مدرکی قاطع به حساب می‌آورد که براساس آن اولین و آخرین گزینه اسرائیلی ها توسعه، یهودی سازی و ربودن سرزمین های فلسطینی و پایان ندادن به اشغال گری می‌باشد.»

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک غیرقانونی که پس از اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ احداث شده‌اند، زندگی می‌کنند.

بیشتر جامعه بین المللی شهرک سازی های رژیم اسرائیل را غیر قانونی می‌دانند، زیرا این مناطق را رژیم تل آویو در جنگ سال ۱۹۶۷ اشغال کرده است و براساس کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز در سرزمین های اشغالی ممنوع می‌باشد.

 

کد خبر 227721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز