همشهری آنلاین: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تشریح سیاست های خود در این وزارتخانه اعلام کرد: اولویت اصلی ام در حال حاضر برای کار در این وزارتخانه بازگشایی هر چه باشکوهتر مدارس همزمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت است و تمام فعالیتهایمان فعلا روی این کار متمرکز می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر فانی ظهر دوشنبه در مراسمی با حضور محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور، حسین فریدون و تمام معاونان و مدیر کلان وزارتی در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این وزارتخانه معارفه شد.

وی با بیان اینکه آموزش پرورش را به خوبی می شناسم و می دانم که در این سالها تلاشهای بسیاری برای بهبود آن انجام شده است، گفت: مهمترین اولویت من و همه ستادهای درون وزارتخانه در رده های اجرایی استانی، منطقه ای و مدارس تلاش برای بازگشایی هر چه بهتر و پرشکوه تر مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت است.

فانی افزود: دیدگاه اینجانب آن است که سرمایه انسانی عامل اصلی توسعه پایدار است؛ و وزارت آموزش و پرورش باید به عنوان نهادی شناخته شود که زیرساخت های سرمایه انسانی هر جامعه ای را تامین می کند البته نقش آموزش و پرورش فراتر از یک وزارتخانه است.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش این نهاد ارگانی است که بر تمامی کشور و جامعه سایه می اندازد و به همین دلیل در داخل آموزش و پرورش نقش معلم به عنوان مهمترین رکن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه راه توسعه هر کشور از طریق ارتقای سطح کرامت و کارآیی مهارت حرفه ای است، تصریح کرد: به همین دلیل است که باید سطح کرامت و کارآیی مهارتی معلمان را افزایش دهیم تا آنها انگیزه لازم را در شغل خود به دست بیاورند. معلم رکن اصلی است و باید تلاش در جهت افزایش انگیزه به آنها صورت گیرد.

فانی در ادامه صحبت های خود به سیاست های کلی که باید در شرایط فعلی در این وزارتخانه اتخاذ شود اشاره کرد و گفت: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به عنوان محور تحولات و توسعه کشور؛بهبود مدیریت منابع انسانی آموزش و پرورش، توسعه مشارکت و بهسازی نظام آموزش و پرورش، مسئولت پذیری و پاسخگو بودن این وزارتخانه را در قبال رشد فردی و اجتماعی نسل های آینده و تربیت نیروی انسانی همسو با سند چشم انداز و سایر اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین را از سیاست های این وزارتخانه در دوره مدیریت وی اعلام کرد.

کد خبر 227686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز