دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاکستر تابلوهای ربوده شده از «پیکاسو» و «مونه» در رومانی پیدا شد.

نقاشی

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اکسپرس، خاکستر شاهکارهایی از «مونه‌»، «پیکاسو» و «گوگن» که سال گذشته میلادی از موزه "پی‌بس" ("pays-bas) ربوده شد‌، در خانه‌ای در رومانی پیدا شد.

چندی پیش طی تحقیقاتی که پیرامون دزدیده شدن این تابلوها انجام گرفت، مادر «رادو دوکارو»، سارق این تابلوها ادعا کرد برای از بین بردن مدارک جرم پسرش این تابلوها را که ارزشی معادل 18 میلیون یورو داشته‌اند سوزانده است!

طی بررسی‌های موزه ملی تاریخ رومانی برای بررسی میزان صحت ادعای این زن، بقایای برخی از این تابلوهاها را در خانه وی پیدا کرد.

«رادو دوکارو» و چهار هموطن وی به اتهام ارتکاب یکی از بزرگترین سرقت‌های هنری قرن، محاکمه شدند.

«دوکارو» سردسته این گروه سارق پیش از این بارها به تلاش به اتهام قتل و قاچاق دستگیر شده و در پرونده خود جرایمی چون سردستگی و خشونت را دارد.

وی درباره سوزانده شدن تابلوهای دزدیده شده ادعا کرد که از این ماجرا بی‌خبر بوده و از شنیدن آن شوکه شده است.

«آنیا توما»، بخشدار روستای "کارکالیو" درباره سوزانده شدن این تابلوها به خبرگزاری فرانسه گفت: امیدوار بودم چنین اتفاقی در اینجا نمی‌افتاد و امروز به جای سوال درباره تابلوهای سوخته، از فرهنگ این روستا صحبت می‌کردم.

در واقع مردم این روستا سخت‌کوش هستند و معمولا چنین دردسرهایی ایجاد نمی‌کنند.

«سرِ آوکین» از پیکاسو،‌ «پل واتر لو» از مونه و «زنی مقابل پنجره‌ای باز» اثر گوگن شاهکارهای ربوده شده‌‌ای هستند که بقایای آنها را باید در خاکستر تابلوهای سوزانده شده جست‌وجو کرد.

کد خبر 227678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز