همشهری آنلاین: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باید یکی از دو راهکار موجود در زمینه قیمت‌گذاری خودرو را انتخاب کند.

ایسنا نوشت: احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: به اعتقاد ما بهترین راهکار برای قیمت‌گذاری خودرو، تعیین آن در حاشیه بازار است.

وی با بیان این‌که در دوران وزارت نعمت‌زاده در دولت آقای هاشمی رفسنجانی نیز قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین می‌شد، خاطرنشان کرد: با این حال اگر اصراری بر باقی ماندن شورای رقابت در این عرصه و عمل به فرمول قیمت‌گذاری آن وجود دارد، پایه قیمت‌ها در این فرمول باید اصلاح شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در فرمول شورای رقابت، قیمت خودروها در فروردین سال 91 به عنوان نرخ‌های پایه مدنظر قرار گرفته است در حالی که این قیمت‌ها واقعی نبوده و با ضرر و زیان همراه بوده است.

وی افزود: در این مدت بارها از رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواستیم تا طی نامه رسمی غیر واقعی بودن قیمت‌های فروردین سال 91 را به رییس شورای رقابت اعلام کند اما این اقدام صورت نگرفت.

نعمت‌بخش با بیان این‌که در صورت اصرار بر عمل به فرمول شورای رقابت، وزیر صنعت، معدن و تجارت باید رییس سازمان حمایت را ملزم به شفاف‌سازی قیمت‌ها کند، تصریح کرد: در این زمینه وزیر جدید باید به رییس سازمان حمایت دستور دهد طی نامه‌ای رسمی موضوع غیر واقعی بودن قیمت‌های فروردین 91 را به اطلاع شورای رقابت برساند تا آن‌ها نرخ‌های پایه در فرمول قیمت‌گذاری را اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: نعمت‌زاده جزو موفق‌ترین مدیران صنعتی کشور است. به جرات می‌توان گفت که با روی کار آمدن وی، وضعیت صنایع از جمله صنعت خودرو بهبود خواهد یافت.

کد خبر 227637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز