همشهری آنلاین: سفیر استرالیا در تهران می‌گوید از اول ژانویه تاکنون۶۵۰۰ نفر از ایران با قایق و بدون ویزا خواستار ورود به استرالیا بوده‌اند. ایرانیان بیش از همه کشورها حتی افغان‌ها مهاجرت غیرقانونی به استرالیا داشته‌اند.

سفیر استرالیا در ایران

پال فلی سفیر استرالیا در تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره تصمیم دولت این کشور مبنی بر برخورد شدید با مهاجران غیرقانونی و انتقال به جزیره پاپوا گینه‌نو گفت: انتقال مهاجران غیرقانونی به جزیره پاپوآ گینه‌نو در واقع قانون جدیدی نبوده و بلکه سیاست جدیدی در راستای تغییر سیاست‌های گذشته است. بر اساس سیاست جدید دولت استرالیا از 19 جولای 2013 هر پناهجوی غیرقانونی که به استرالیا بدون اخذ ویزا و با قایق می‌رسد، به هیچ وجه نمی‌تواند وارد استرالیا شود و در این‌باره هیچ راهی وجود ندارد و باید به اردوگاه‌های آماده شده برای پناهجویان در این جزیره منتقل شوند.

وی درباره وضعیت نامساعد جزیره پاپوآ گینه نو و انتقال همه مهاجران غیرقانونی به این جزیره حتی زنان حامله گفت: تمام افرادی که به این جزیره منتقل می‌شوند در اردوگاه‌های تعبیه شده برای این افراد ساکن می‌شوند. این اردوگاه‌ها بر اساس استانداردهای معمول در جهان است که در آن‌ها مراکز بهداشتی، روان‌شناسی و غذایی وجود دارد. این افراد می‌توانند به راحتی با خانواده‌های خود در ارتباط باشند اما آن‌ها برای تعطیلات به این جزیره نیامده‌اند.

فلی با اشاره به شورش پناهجویان در جزیره نا ئورا از جمله ایرانیان گفت: این افراد ناامید هستند زیرا حرف‌های قاچاق‌برها را باور کردند، اما اکنون دیدند که این حرف‌ها دروغی بیش نبوده است. این افراد بسیاری از بناها و امکانات موجود در جزیره را تخریب کرده‌اند. متهمان اکنون در روند قضایی قرار گرفته‌اند و برای دیگر پناهجویان همان روند گذشته ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از اول ژانویه 2013 تاکنون 17 هزار و دویست و هفتاد و دو نفر مهاجر غیرقانونی به استرالیا با قایق آمده‌اند که در این میان شش هزار و 500 نفر ایرانی هستند. ایرانیان بیشترین مهاجران غیرقانونی به استرالیا هستند و بعد از ایران، افغانستان قرار دارد. در اردوگاه‌های مهاجرتی استرالیا نیز 3350 نفر ایرانی حضور دارند. اما از 19 ژوئیه تاکنون 1990 نفر بدون ویزا با قایق به استرالیاسفر کرده‌اند که بیش از 1000 نفر از آن‌ها ایرانی هستند همه این افراد پس از بررسی امور مربوط به سلامت به جزیره پاپوآ گینه نو منتقل می‌شوند.

 

 

کد خبر 227618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز