چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آمریکا در ماه ژوئن نسبت به اظهارات البرادعی دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران اعتراض خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک دیپلمات روز چهارشنبه 23 مه در وین گفت: آمریکا خود را آماده می‌کند تا همراه برخی هم‌پیمانانش به سخنان محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران رسما اعتراض کند. البرادعی گفته بود اجازه دادن به ایران برای حفظ بخشی از فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود ضروری است.

به گفته این دیپلمات که خبرگزاری فرانسه به نام وی اشاره‌ای نکرد، مسوولان آمریکایی این تصمیم را گرفته‌اند و قصد دارند پیش از انتشار گزارش البرادعی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به وی اعتراض کنند.

به گفته یک دیپلمات دیگر که نخواست نامش فاش شود، جورج شولت نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همراه نمایندگان برخی هم‌پیمانان واشنگتن و احتمالا نمایندگان فرانسه و انگلیس با البرادعی دیدار خواهد کرد تا مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کنند.
 

در شرایطی که آمریکا همچنان موضع ضد ایرانی خود را حفظ کرده و بر ادعا‌های خود درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران پافشاری می‌کند، دکتر علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران قرار است در یکی از پایتخت‌های اروپایی با خاویر سولانا رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا برسر برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران  در روز 31 مه گفت و گو کند. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات احتمال داد شهر اروپایی مورد نظر برای گفت‌وگو میان لاریجانی وسولانا مادرید باشد.

کد خبر 22741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز