گروه اقتصادی: افزایش واردات کالاهای ممنوعه لوکس و مصرفی و دپوی این کالاها در گمرکات کشور موجب رشد ۹۷درصدی فروش اموال منقول توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شده است.

رشد واردات کالاهای لوکس اولویت 10برای برخورداری از سودهای‌کالان و اطمینان واردکنندگان از ورود این کالاها به بازار مصرف داخلی موجب شده تا به‌رغم طولانی شدن فرایند ثبت سفارش و ترخیص این کالاها از گمرک در نهایت این کالاها پس از متروکه شدن ثبت سفارش و از گمرکات ترخیص شود. بررسی آمار و ارقام جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در 3ماهه نخست امسال نیز بیانگر افزایش سهم کالاهای وارداتی در بین اموال متروکه منقول است.

قائم‌مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از رشد فروش بیش از 100درصدی اموال منقول و غیرمنقول در 3ماهه نخست سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داده و اعلام کرد: طی این مدت 60میلیارد ریال اموال غیرمنقول و 333میلیارد ریال اموال منقول توسط این سازمان در سطح کشور به فروش رسیده است که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 108درصد رشد را نشان می‌دهد.

حبیب‌الله رشیدی افزود: در فروش اموال منقول 97درصد و اموال غیرمنقول 207درصد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم. سیر صعودی واردات کالاهای ممنوعه به گمرکات کشور در حالی ادامه دارد که کارشناسان اقتصادی با تأکید بر ناکارآمدی اعمال هرگونه محدودیت تجاری، اصرار بر این شیوه را زمینه‌ساز واردات غیرقانونی و قاچاق این کالاها قلمداد کرده و معتقدند، بهتر است با نگاه حمایت از تولید در شرایط خاص اقتصادی کنونی، عوارض سنگینی برای ثبت سفارش درنظر گرفته شود.

کد خبر 227396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز