همشهری آنلاین: اعضای شورای امنیت سازمان ملل محتد حمله تروریستی در جنوب بیروت پایتخت لبنان را که دستکم ۱۸ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی به جا گذاشت، محکوم کرد و طرف های لبنانی را به احترام به سیاست های لبنان و پرهیز از هرگونه مداخله در بحران سوریه دعوت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای به خانواده های قربانیان تسلیت و با زخمی های حادثه تروریستی که آن را وحشیانه خواند، اظهار همدردی کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند: تروریسم به هر شکلی که باشد یکی از خطرناک ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین المللی است وهرگونه اقدام تروریستی، اقدامی جنایتکارانه است.

شورای امنیت در این بیانیه با تاکید بر ضرورت مقابله با اقدامات تروریستی که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند، خواستار استفاده از همه امکانات بر اساس منشور سازمان ملل و رعایت تعهدات بین المللی به خصوص در زمینه حقوق بشر و حقوق پناهندگان و قوانین بشر دوستانه شد.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه خواستار تسلیم جنایتکاران به عدالت شدند وهمه لبنانی ها را دعوت به حفظ وحدت ملی در رویارویی با توطئه های تضعیف ثبات کشور کردند.

بیانیه شورای امنیت بر اهمیت احترام طرف های لبنانی به سیاست های لبنان و پرهیز از مداخله در بحران سوریه، متناسب با تعهدات خود این کشور شد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز انفجار تروریستی جنوب بیروت را محکوم و طرف های لبنانی را به حفظ وحدت و همکاری با موسسات دولتی و حفظ امنیت وثبات کشور دعوت کرد.

بان کی مون گفت: اینگونه اقدامات موجب تقویت عزم بین المللی برای تداوم حمایت از امنیت و ثبات لبنان می شود.

عصر پنجشنبه انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه الرویس در جنوب بیروت، به کشته و زخمی شدن بیش از 226 تن از شهروندان این کشور منجر شد.

گروه سلفی تروریستی موسوم به عایشه با صدور اطلاعیه ای، مسوولیت وقوع انفجار تروریستی در منطقه الرویس واقع در جنوب بیروت را به عهده گرفت.

کد خبر 227192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز