همشهری آنلاین: قطعه ای فولک از موسیقی کردی به روایت نصرالله ناصح‌پور ردیف دان و خواننده نامی توسط ارکستر فیلارمونیک کردستان در روزهای ۲۴تا ۲۶ مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌‌شود.

کنسرت کردی

به گزارش همشهری آنلاین در این اجرا ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری و آهنگسازی مهدی احمدی در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه میرود تا قطعاتی از موسیقی فولک کردی را با خوانندگی هوشنگ شگرف و  فرید رحمتی اجرا کند.

هدف این پروژه که با نام "کابوکی" هر شب ساعت ۹ در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌‌رود، بازسازی، تنظیم به صورت ارکستره و معرفی‌ فرهنگ موسیقایی کردی است. به گفته رهبر ارکستر، "مهدی احمدی"، یکی‌ از قطعه‌ها بر اساس روایت "نصرالله ناصح‌پور"  ردیف دان و خواننده تنظیم و بازسازی شده است.

ارکستر فیلارمونیک کردستان در تابستان سال 1384 در سنندج پایه گذاری شد. این ارکستر به آهنگسازی و رهبری "مهدی احمدی" هم اکنون بیش از 45 نفر عضو دارد. هدف اصلی این ارکستر بالا بردن سطح موسیقی کردستان و همچنین پرداختن به موسیقی بدون کلام است. در ضمن معرفی و اجرای آثار موسیقی ارکسترال از باروک تا مدرن و اجرای آثار آهنگسازان معاصر کرد، ایرانی و خارجی از اهداف مهم دیگر این گروه است. این ارکستر اولین اجرای رسمی خود را در بهار 1386 در خانه کرد سنندج به صحنه برد

کد خبر 227154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز