گروه اجتماعی: وزیر کشور گفت: در طرح برخورد با اراذل و اوباش در برخی موارد شاهد وجود برخی کاستی‌‏ها و عدم رعایت دقیق قانون بوده‌‏ایم که با پیگیری‌‏های صورت گرفته و به دستور فرمانده ناجا برخی از افراد که در اجرای این طرح زیاده‌‏روی کرده‌‏ و خلاف قانون عمل کرده‌‏اند، توبیخ شدند.

مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور، در جمع خبرنگاران، با اشاره به حمایت از برنامه‌‏های نیروی انتظامی در طرح برخورد با اراذل و اوباش، گفت: یکی از سیاست‌‏ها و برنامه‌‏های اعلام شده اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بوده که در اجرای این طرح بحث‌‏های مختلفی از جمله جمع‌‏آوری معتادان، اراذل و اوباش، نابهنجارها، شبکه‌‏ها و باندهای فساد و افراد دارای رفتارهای خلاف شئونات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی همه مجاری کشور باید به سهم خود انجام وظیفه کنند و اینکه کل کار به نیروی انتظامی محول شود، انتظاری ناصحیح و زیاد از حد است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی، در بخش مربوط به خود خوب عمل کرده است و بسیار فعال ظاهر شده و ما نیز از عملکرد پلیس در اجرای طرح راضی هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دستور اصلاح برخی رفتارهای ناشایست در جریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی صادر شده است، گفت: وجود برخی کاستی‌‏ها به معنای آن نیست که کل طرح تحت تاثیر قرار گیرد و باید گفت که این اقدام به طور کلی حرکت خوبی بوده و لازم است که از آن حمایت شود.

پورمحمدی در خصوص چرخاندن اراذل و اوباش در سطح محلات و اعمال برخی تنبیهات در مورد آنان گفت: چرخاندن اراذل و اوباش در سطح محلات که در برخی مواقع صورت می‌‏گیرد، تنها با حکم قاضی امکان‌‏پذیر است و این اقدام برای آرامش روانی ساکنان و عبرت سایر افراد انجام می‌‏شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای چرخاندن اراذل و اوباش در محلات اجازه و دستور قاضی ضروری است و باید در اجرای این طرح کاملاً مطابق قانون عمل شود.

وی یادآور شد: در زمان دستگیری اراذل و اوباش در صورت مقاومت این افراد در مقابل پلیس و بروز رفتارهای پرخاشگرانه، پلیس را ناچار می‌‏کند که برخورد خشن و اصطلاحاً تنبیهات خاصی را در مورد این افراد داشته باشد و در غیر این صورت، اعمال هرگونه تنبیه در مورد اراذل و اوباش مجوز قانونی ندارد و در مواردی فرماندهانی که رفتار این گونه‌‏ای داشته‌‏اند توبیخ شده و یا تذکر گرفته‌‏اند.

وی با تاکید بر لزوم استمرار اجرای طرح افزود: این طرح باید متناسب با نبض حرکات جامعه تنظیم شود و متناسب با نیازهای موجود به صورت مستمر و مداوم ادامه یابد.

کد خبر 22686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز