همشهری آنلاین: اعتصاب غذای زندانیان زندان بدنام گوانتانامو در اعتراض به شرایط سخت زندان و بازداشت نامحدود وارد هفتمین ماه خود شده است.

زندان گوانتانامو

به گزارش پرس تی وی، درحالی که ماه مبارک رمضان رو به پایان است، شمار زیادی از زندانیان همچنان از خوردن خودداری می‌کنند.

اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو که در اوایل ماه فوریه آغاز شد با پیوستن شمار زیادی از زندانیان به این اعتصاب به بالاترین حد خود رسیده است.

این درحالی است که دولت امریکا با لوله‌های پلاستیکی از طریق بینی زندانیانی را که حتی در ماه مبارک رمضان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند، مورد تغذیه اجباری قرار می‌دهد. بسیاری از گروه‌های حقوق بشر شیوه تغذیه اجباری زندانیان را معادل شکنجه دانسته‌اند.

۱۶۶ زندانی بدون هیچ اتهامی همچنان برای مدتی نامشخص در این زندان بدنام زندانی هستند .

برخی از گروه‌های حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل، ناتوانی دولت امریکا را در تعطیلی این زندان بدنام به باد انتقاد گرفته‌اند.

ناوی پیلای،رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در اواخر ماه می گفت: « ادامه بازداشت نامحدود تعداد زیادی از این افراد به منزله بازداشت خودسرانه و نقض قوانین بین المللی است.»

درحالی که بیش از یک دهه از زجر و شکنجه زندانیان در زندان گوانتانامو می‌گذرد، رئیس این زندان اخیرا اعلام کرد که این زندان هرگز نمی‌باید ساخته می‌شد.

ویلیام لیتسو، معاون وزیر دفاع امریکا در امور زندانیان درسوم اگوست گفت که زندانیان در زندان گوانتانامو باید به عنوان « اسرای جنگی » ثبت می‌شدند.

لیتسو از افراد کلیدی در راه اندازی زندان گوانتانامو در دوره جرج دابیلو بوش، رئیس جمهوری پیشین امریکا افزود، زندانیان باید در افغانستان زندانی شده و پس از اثبات جرم‌شان به زندان‌های امریکا منتقل می‌شدند.

این معمار گوانتانامو درعین حال از مصائبی که زندانیان درزندان گوانتانامو متحمل شده‌اند، ابراز تاسف کرد.

این مقام رسمی پنتاگون که در سه سال و نیم گذشته مسئولیت این زندان بدنام را برعهده داشته است این اظهارات شگفت آور را یک هفته قبل از استعفای خود بیان کرد.

کد خبر 226341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز