همشهری آنلاین: بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن در فروشگاه اپلیکیشن اپل قرار دارد. اما این شرکت با تعدادی اپلیکیشن که برروی سیستم عامل‌های دیگر مشهور شده‌اند مشکل دارد و نمی‌خواهد کاربرانش از آن ها استفاده کند.

banned apps

  • Send me to heaven

این اپلیکیشن یک نوع بازی محسوب می‌شود. کاربر باید گوشی خود را رو به بالا پرتاب کند. این بازی با استفاده از سنسور حرکت گوشی میزان پرتاب را مشخص می‌کند. هر کس که بیشتر گوشی را پرتاب کند برنده است!

شرکت اپل علت عدم پذیرش این اپلیکیشن برای دانلود در فروشگاه App Store را امکان صدمه به دستگاه اعلام کرده‌است.

این اپلیکیشن در فروشگاه Google play برای گوشی‌های اندروید موجود است.

  • Scratch

این اپلیکیشن مجموعه‌ای از داستان‌، بازی و انیمیشن کودکان است. یکی از قابلیت‌های آن آموزش زبان برنامه نویسی Squeak است که توسط محققان دانشگاه MIT اختراع شده‌است.

ظاهراً اپل با این زبان برنامه نویسی و ساخت برنامه در محیط سیستم عامل iOS مشکل دارد. گرچه سازندگان آن که مغزهای متفکر پشت زبان Squeak هم هستند با مدیر عامل فقید اپل، استیو جابز هم مذاکرات زیادی داشتند اما اپل هنوز موافق با تأیید این اپلیکیشن برای استفاده کاربرانش نیست.

  • Obama Trampoline

این اپلیکیشن هم یک بازی است. کاربر می‌تواند بین 18 سیاستمدار آمریکا از سارا پیلین گرفته تا باراک اوباما یک نفر را انتخاب کند و آن را برروی ترمپولین به بالا و پایین پرتاب کند.

یکی از خط قرمزهای اپل برای تأیید اپلیکیشن‌ها در فروشگاه App Store این است که هیچ اپلیکیشنی به فرد یا افرادی توهین نکند و ظاهراً اپل Obama Trampoline را مغایر با این قانون می‌داند.

  • Tawkon Radiation Detector

این اپلیکیشن بر اساس میزان استفاده کاربر از گوشی و فاصله وی از دکل‌های موبایل مقدار اشعه‌ای که به بدن وی تابیده می‌شود را نشان می‌دهد.

اپل می‌گوید آماری که این اپلیکیشن نشان می‌دهد ممکن است باعث ترس بی دلیل مردم از استفاده از گوشی‌های موبایل شود و باعث سردرگمی آن‌ها شود. این اپلیکیشن در فروشگاه Google Play برای گوشی‌های اندروید قابل دانلود است.

  • Wikileaks

وب‌سایت ویکی‌لیکس که یادتان است. همان وب‌سایتی که جولیان آسانژ آن را راه‌اندازی کرد و بسیاری از اسرار کشورها و سازمان‌ها را فاش کرد و باعث شد برای مدتی فراری شود. اپلیکیشن این وب‌سایت هم به مذاق اپل خوش نیامده و آن را در فروشگاه اپلیکیشن اپل قرار نداده‌است.

اپل علت حذف آن را تخریب شخصیت‌ها از سوی ویکی‌لیکس معرفی کرده‌است. این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید موجود است.

  • Ghetto Tweets

این اپلیکیشن پست‌های توییتر را به زبان عامیانه انگلیسی را ترجمه می‌کند. به نظر اپل بعضی از کلمات به کار رفته در این اپلیکیشن ممکن است برای بعضی از کاربران توهین آمیز باشد.

  • I am Rich

حتما شما هم به اپل حق می‌دهید که این اپلیکیشن را به فروشگاه App Store راه نداده‌است. شاید باورتان نشود اما این اپلیکیشن فقط تصویر یک الماس قرمز و نوشته "من پولدار هستم" است. مشکل اصلی اپل سر قیمت این اپلیکیشن است. یک هزار دلار آمریکا!

از زمانی که این اپلیکیشن ساخته شد فقط 8 نفر آن را دانلود کرد‌ه‌اند.

  • Me So Holy

این اپلیکیشن تصویر کاربر را با تصویر چهره‌های ادیان مختلف و انبیاء ترکیب می‌کند. بر اساس قوانین فروشگاه اپلیکیشن اپل، اپلیکیشن‌هایی که به افراد، گروه‌های اجتماعی یا دینی توهین کنند از این فروشگاه حذف می‌شوند.

کد خبر 226279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز