همشهری آنلاین: نماینده مردم شهررضا در مجلس از حسن روحانی خواست دفتر رئیس‌جمهور سابق که به گفته وی در میدان ونک راه‌اندازی شده را تعطیل کند و مصوبه تأسیس دانشگاه از سوی احمدی‎نژاد را باطل کند.

فارس نوشت: عوض حیدرپور نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه خانه ملت با اشاره به تصویب قانونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد و تاسیس دانشگاه از سوی رئیس‌جمهور سابق گفت: راه‌اندازی دانشگاه قوانین خاص خود را دارد؛ در واقع ایجاد دانشگاه در تهران غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: البته شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیس‌جمهور سابق ریاست آن را بر عهده داشته حق نداشته مصوبه‌ای درباره تاسیس دانشگاه داشته باشد لذا از آقای روحانی می‌خواهیم به عنوان منتخب مردم این مصوبه را باطل کند.

وی تاسیس مصوبه اینچنینی درباره راه‌اندازی دانشگاه از سوی رئیس‌جمهور سابق را رانت‌خواری خواند و گفت: با توجه به راه‌های رئیس‌جمهور سابق در پوست مهدویت گویا تاسیس این دانشگاه برای ایجاد کانون فکری است که باید جلوی این مباحث گرفته شود.

حیدرپور در ادامه تذکر خود ضمن انتقاد از راه‌اندازی دفتر رئیس‌جمهور جدید این اقدام را صیغه‌ای جدید دانست و گفت که مشخص نیست از کجا درآمده است.

وی اضافه کرد: شنیده‌ایم دفتری در میدان ونک به نام رئیس‌جمهور سابق راه‌اندازی شده که آقایان دفتر رئیس‌جمهور سابق به آنجا اسباب‌کشی کرده و در آنجا اطراق کرده‌اند؛ حتی برخی از اسناد، مدارک و هدایای موزه ریاست جمهوری به آنجا منتقل شده است.

این نماینده مجلس از رئیس‌جمهور خواست تا دفتر رئیس‌جمهور سابق را تعطیل کند و در همین زمینه گفت: آقای احمدی‌نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت است و اگر قصد کار کردن دارد به همانجا برود؛ البته مقام معظم رهبری هم برای وی حکم عضویت در مجمع تشخیص را زده‌اند، برود  و در همین عرصه‌ها فعالیت کند.

کد خبر 226095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز