مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان دوشنبه 14 مرداد ماه در غرب لندن اولین همبرگر را که گوشت آن در آزمایشگاه تولید شده سرو می‌کنند

سرو نخستین همبرگر آزمایشگاهی در لندن

به گزارش مهر، همبرگر آزمایشگاهی که از سلول‌های بنیادی گاو کشت شده و نخستین نمونه از محصولی است که خالقش آن را پاسخی به کمبود جهانی غذا و کمک به مقابله با تغیرات جوی می‌داند.

این همبرگر سرخ می شود و مزه آن توسط دو داوطلب امتحان خواهد شد.

این همبرگر نتیجه سال‌ها تحقیق مارک پست دانشمند هلندی و زیست شناس دانشگاه ماستریخت است که تلاش می‌کند نشان دهد چگونه گوشتی که در ظرف‌های آزمایشگاهی رشد کرده می‌تواند گزینه‌ای برای گوشت احشام باشد.

گوشت این همبرگر از 20 هزار رشته پروتئنی کشت شده از سلول‌های بنیادی گاو در آزمایشگاه مارک پست تشکیل شده است.

دانشمندان برای تهیه این همبرگر گوشت کشت شده را با سایر مواد تشکیل دهنده همبرگرها چون نمک، خرده نان و پودر تخم مرغ ترکیب کرده‌اند. آب چغندر قرمز و زعفران نیز برای ارائه رنگ طبیعی به این محصول افزوده شده است.

پست طی بیانیه‌ای گفت: همبرگر ما از سلول‌های ماهیچه یک گاو تولید شده و ما آنها را تغییر نداده‌ایم. موفقیت این همبرگر در گرو ظاهر، احساس و طعم واقعی گوشت است.

در نظر مارک پست موفقیت این همبرگر تنها داشتن مزه واقعی نیست، بلکه چشم انداز رسیدن به یک گزینه ثبات پذیر، اخلاقی و دوستدار محیط زیست برای تولید گوشت است.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تولید سالانه گوشت تا سال 2030 باید به 376 میلیون تن برسد. این درحالی است که میزان تولید گوشت طی سال‌های 1997 تا 1999 ، 218 میلیون تن بوده است، با توجه به افزایش جمعیت جهان انتظار می‌رود که تولید گوشت نیز روند افزایش مشابهی را طی کند.

کد خبر 225969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز