همشهری آنلاین: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: براساس مصوبات جدید، مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل ۳ سال در خارج اقامت داشته باشند می‌توانند به مدت ۳ ماه و حداکثر ۲ بار در سال بدون تعیین تکلیف سربازی به کشور سفر کنند.

موسی کمالی

ایرنا نوشت: سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی از شرایط جدید مشمولین ایرانی خارج از کشور خبر داد و پیرامون شرایط جدید این مشمولین و چگونگی اخذ مجوز افزود: این افراد بایستی به سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و قبل از ورود به کشور گذرنامه خود را به مهر اجازه تردد که قبلا برای این کار پیش بینی شده است، مهمور کنند.
کمالی پیرامون زمان انجام این شرایط ویژه برای ایرانیان مشمول خارج از کشور گفت: مهلت اجرای این مقررات تا سال ۱۳۹۶ است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که با توجه به مقررات در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند و یا فرزندان مامورین جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که والدین خود را همراهی می‌کنند از این قانون مستثنی هستند و طبق قوانین مربوط در صورت لزوم می‌توانند بیش از سه ماه نیز به کشور مسافرت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: از زمان ابلاغ این مقررات، اجرای مقررات مصوب سال ۸۵ که به مشمولین ایرانی که قبل از سال ۸۳ از کشور خارج شده بودند اجازه خرید سربازی می‌داد، متوقف می‌شود.

کمالی یادآور شد: کسانی که قبلا براساس مقررات قبلی جهت خرید سربازی اقدام کرده و تشکیل پرونده داده بودند، مقررات جدید عطف به ماسبق نشده و براساس قانون قبلی به وضعیت آنان رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 225946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز