مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از پیشرفت 100درصدی پردیس تئاتر تهران خبر داد و گفت: این مرکز با زیربنایی بالغ بر 16 هزار متر مربع در مجاورت فرهنگسرای خاوران و در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع قرار دارد و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر مونسان با بیان این مطلب اظهار کرد: این مرکز به صورت حرفه ای و مدرن ، با امکانات تخصصی و فضاهای لازم و سالن‌های متعدد حرفه ای و تجربی و بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز با زیربنایی بالغ بر 16 هزار متر مربع در مجاورت فرهنگسرای خاوران و در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع قرار دارد، افزود : دارا بودن یک سالن مجهز با گنجایش 1000 نفر با قابلیت اجرای نمایش‌های تاتر کلاسیک ، تاتر موزیکال و اجرای کنسرت موسیقی و ارکستر سمفونیک، 4 سالن نمایش تجربی با گنجایش 150 نفر و یک سالن ویژه نمایش عروسکی از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی افزود : کارگاه های ساخت دکور ، کارگاه خیاطی، سالن های تمرین، اتاق گریم و سایر امکانات تجربی و فضاهای پشت صحنه، از دیگر امکانات این مرکز است.

مونسان، سالن اصلی این مجموعه با گنجایش هزار نفر را بزرگترین سرسرای نمایش کشور نام برد و گفت : چهار سالن دیگر این مجموعه با ظرفیت 150 نفر ، امکان گسترش تاتر تجربی را به خوبی فراهم می کند همچنین سالن تاتر عروسکی مجموعه ، در هر اجرا میزبان 120 نفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: در مرکز پردیس تاتر حرفه ای شهر تهران فضای آمفی تاتر روباز به مساحت 3500 متر مربع نیز در نظرگرفته شده که این مکان برای نمایش های آیینی و سنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به ذکر خصوصیاتی از سالن های اجرای نمایش این پردیس اشاره کرد و گفت: در این مجموعه برای اولین بار امکان تغییر زاویه کف برای ساخت دکورهایی با کف صحنه شیب دار فراهم شده که این امکان ، قابلیت طراحی و اجرای نمایش با زوایای مختلف مورد نیاز نسبت به جایگاه تماشاگران را برای کارگردانان تاتر فراهم کرده است.

وی همچنین گفت: سن تعبیه شده در این سالن، امکان قرارگیری گروه های بسیار بزرگ موسیقی گروهی و ارکسترا تا بیش از 200 نفر ، فراهم کرده و به همین دلیل جزو سالن های انگشت شمار دنیا قرار دارد.

مونسان افزود: دو سالن تمرین یکی با ابعاد صحنه اصلی و برای حضور هیات بازبینی و دیگری با مساحت یک دوم صحنه برای پشتیبانی را از دیگر ویژگی های پردیس تاتر حرفه ای شهر تهران نام برد.

کد خبر 225824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز