مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

عمید نمازی‌خواه: به تازگی تحقیقاتی در انگلستان انجام گرفته که نشان دهنده رشد سریع کاربری اینترنتی زنان جوان است.

این تحقیق و آمارگیری که از سوی شرکت نیلسن (گروه تحقیقاتی رده بندی و ارزیابی اینترنتی) صورت گرفته، نشان می‌دهد که 18 درصد کاربران اینترنت انگلستان را زنان 18 تا 34 ساله تشکیل می‌دهد.

نکته بسیار جالب، زمان کاربری این گروه یعنی بانوان 18 تا 34 سال است. آنها 27 درصد زمان بیشتری نسبت به همسرانشان را پای اینترنت و وب‌گردی می‌گذرانند.

 تاکنون در انگلستان این آمار بی سابقه بوده و همواره رکورد تعداد کاربران و میانگین زمان کاربری در روز در دست گروه 50 ساله‌ها بوده که اکثر اوقات فراغت‌شان را به وب‌گردی می‌پرداختند.

گذشته از این، تاکنون تصور می‌شد فضای اینترنت بیشتر مطلوب مردان است و زنان به دلایل مختلف، از جمله عدم وجود امنیت اخلاقی و مسائلی از این دست، کمتر از مردان به اینترنت روی خوش نشان می‌دهند.

الکس بورمستر یکی از تحلیلگران نیلسن می‌گوید: این آمار من را شگفت‌زده کرد. هیچ گاه نمی‌توانستم تصور کنم که رشد تعداد بانوان کاربر  اینترنتی با چنین سرعتی بر مردان پیشی بگیرد، زیرا در تحقیقات قبلی ما بسیاری از بانوان جوان از طرز برخورد دیگران در محیط وب ناراضی بودند و در واقع می‌توانم بگویم که برخی از آنها از فضاهای اینترنتی بدشان می‌آمد.

هم اکنون هم اگر از هر شخصی بپرسید بیشترین تعداد کاربران را مردان تشکیل می‌دهند یا زنان، قطعاً پاسخ می‌دهد مردان.

الکس بورمستر می‌افزاید: مهمترین علاقه گروه 18 تا 34 سال بانوان در اینترنت به سایت‌های روانشناسی خانواده، مد لباس، شیوه زندگی (lifestyle) و سایت‌های راهنمای بهداشت و تغذیه خانواده است.

البته این سایت‌ها در لیست مورد علاقه این گروه قرار دارد و استفاده از سایت‌هایی که در آن می‌توان از فروم‌های مختلف خانوادگی هم استفاده کرد نیز برای خانم‌های جوان اهمیت دارد.

همزمان، تحقیقاتی که گروه فورستر در آمریکا انجام داده هم نشان می‌دهد که بانوان آمریکایی علاقه خاصی به سایت‌های لوازم خانگی، لباس و شیوه زندگی دارند.

گروه تحقیقاتی فورستر تخمین می‌زند که در سال 2007، بیش از 1/22 میلیارد
دلار خرید لباس و لوازم خانگی بانوان آمریکایی از طریق خرید آنلاین (اینترنتی) انجام گیرد که این امر باعث افزایش چشمگیر تعداد کاربران به ویژه بانوان می‌شود، زیرا مسئولیت خرید در خانواده‌های آمریکایی بیشتر بر عهده بانوان است.

یکی دیگر از وجوه خاص تحقیقات گروه فورستر نمایانگر رشد بی‌سابقه تعداد بازیکنان بازی‌های آنلاین در بین بانوان است.

این قسمت تحقیقات که با همکاری گروه نرم افزارهای سرگرمی (Entertainment Software Associiation) انجام شده نشان می‌دهد که 38 درصد بازیکنان آنلاین در جهان را نیز بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

ولی باز هم عجیب‌تر از این موضوع، سهم بیشتر بازیکنان آنلاین بالای 18 سال زنان نسبت به پسرهای زیر 17 سال است! گروه تحقیقاتی فورستر در نتیجه تحقیقاتش خاطر نشان کرده است که با این محاسبات و آمار، احتمال پیشی گرفتن تعداد کاربران اینترنتی زنان نسبت به مردان بسیار زیاد است و در صورت وقوع چنین احتمالی فضای وب به تدریج به کلی دگرگون خواهد شد. زیرا چیزی که بانوان از اینترنت می‌خواهند به نسبت متفاوت با خاصیت و علایق مردان است.

کد خبر 22582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز