همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط طولانی کشورمان با پاکستان اظهار امیدواری کرد تا دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بین ایران و همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان آغاز شود.

زرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه در دیدار آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان، ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین دیدار خارجی وی با رییس دولت و کشور دوست و برادر پاکستان انجام می شود، گفت: امیدوارم دوران جدیدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بین ایران و همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان آغاز شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه روابط ایران و پاکستان همواره مطلوب و رو به گسترش بوده است، افزود: مردم ایران علاقه و محبت خاصی به ملت دوست و برادر پاکستان دارند و این روابط دوستانه در نزدیکی و اشتراکات فرهنگی، اخلاقی و تاریخی بین دو ملت ریشه دارد.

رییس جمهور اظهار داشت: روابط اقتصادی تهران و اسلام آباد نیز همواره رو به گسترش بوده و پروژه مشترک احداث خط لوله گاز می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای سطح همکاری ها و روابط اقتصادی دو کشور و تعمیق همبستگی های دو جانبه داشته باشد.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: امیدوارم پروژه خط لوله بین ایران و پاکستان هر چه سریع تر تکمیل شود.

آصف علی زرداری رییس جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران همیشه مثبت و رو به جلو بوده است، گفت: سطح روابط تهران و اسلام آباد همواره فارغ از رخدادها و تحولات بین المللی ارتقا خواهد یافت.

زرداری ضمن تاکید بر اینکه همه توافقنامه های منعقد شده بین تهران و اسلام آباد برای کشورش محترم است، خاطرنشان کرد: در دوره انتقالی و برگزاری انتخابات سرعت اجرای پروژه خط لوله کاهش یافت که این مسئله با استقرار دولت جدید مرتفع خواهد شد.

رییس جمهور پاکستان برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که عصر فردا (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، به ایران سفر کرده است.

کد خبر 225742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز