همشهری آنلاین: حمید متبسم، بردیا کیارس، سالار عقیلی و ارکستر مجلسی تهران در تاریخ های هفتم و هشتم شهریور ماه سال جاری پردیس را در تالار همایش‌های برج میلاد تهران به صحنه خواهند برد.

نقل آخر مرشد ولی‌الله ترابی؛ خانه ابدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی این کنسرت پروژه موسیقایی پردیس به پیشنهاد و طراحی حمید متبسم، آهنگساز نام آشنای ایرانی با حمایت مرکز فرهنگی شونک (SCHUNCK) شهر هرلن (HEERLEN) در هلند آغاز به کار کرد.

متبسم می گوید که نام «پردیس» به این جهت برای این پروژه انتخاب شده است، که در زبان‌های مختلف غربی نیز با کمی اختلاف در گویش، یک معنا دارد، رپرتوار موسیقایی این پروژه را تازه ترین آثار حمید متبسم تشکیل می‌دهد که برای ساز‌های آرشه‌ای و بادی چوبی غربی در کنار سازهی مضرابی ایرانی  ساخته شده است.

صدادهی این آثار گرچه دارای شخصیت آهنگسازی اوست ولی یاد آور آثار بیاد ماندنی علینقی وزیری و روح الله خالقی ست و نشان از عشق آهنگساز به آن آثار دارد.

حمید متبسم در این زمینه می‌گوید: در عرصه فرهنگ مرز های سیاسی و مصلحتی نقشی ندارند و مردم دنیا یکدیگر را با زبان فرهنگ شان نیک می فهمند، از این رو شرق و غرب از یکدیگر جدایی ناپذیرند و موسیقی زبان مشترک همه مردم دنیاست.

این قطعات در دستگاه نوا، دشتی و ماهور، به گونه ای نگارش شده است که برای نوازندگان غیر ایرانی نیز قابل درک و اجراست. همچنین قطعات آوازی این آثار روی اشعار قدیم و نوی فارسی بنا شده است.

 «پردیس» در تاریخ های هفتم و هشتم شهریور ماه امسال به رهبری بردیا کیارس و با هنرنمایی سالار عقیلی و ارکستر مجلسی تهران در سالن همایش های برج میلاد به اجرا در خواهد آمد.

 «ارکستر مجلسی تهران» به همت بردیا کیارس، پدرام فریوسفى، على جعفرى، سهراب برهمندى و کاوه کاتب به تازگی تشکیل شده است و در این اجرا سی و نه نوازنده به نام های پدرام فریوسفی (ویولن اول، کنسرت مایستر)، تینا جامه گرمی (ویولن اول)، امین غفاری (ویولن اول)، مهوش عسگری (ویولن اول)، سروین حزین (ویولن اول)، امیر عظیمی (ویولن اول)، علی جعفری پویان (ویولن دوم، مایستر)، شاهرخ قائم مقام (ویولن دوم)، پریسا پیرزاده (ویولن دوم)، آرش اسد نژاد (ویولن دوم)، فرمهر بیگلو (ویولن دوم)، آوا شادمانی (ویولن دوم)، سهراب برهمندی (ویولن آلتو، مایستر)، لعیا اعتمادی (ویولن آلتو)، پژمان اختیاری (ویولن آلتو)، دانیال جورابچی (ویولن آلتو)، کیمیا حسابی (ویولن آلتو)، مجید اسماعیلی (ویولن سل، مایستر)، آتنا اشتیاقی (ویولن سل)، نگار نوراد (ویولن سل)، ماکان خوی نژاد (ویولن سل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس، مایستر)، پروانه انارکی (کنترباس) و انوشا مصطفایی (کنترباس)، شهرام رکوعی (فلوت)، آرین قیطاسی (ابوا)، سایوری شفیعی (کلارینت)، و نوازندگان مهمان از ارکستر سیمرغ: پویان بیگلر (تار، مایستر)، پدیده احرارنژاد (تار)، میلاد علی پور (تار)، پویا سرایی (سنتور)، کارن کیهانی (سنتور)، نوشین پاسدار (بربت، مایستر)، بهناز بهنام نیا (بربت)، آوا ایوبی (بمتار، مایستر)، جلال امیرپورسعید (بمتار)، سینا خشک بیجاری (ساز های کوبه ای)، افشین بابائی (ساز های کوبه ای)، مجید وطنیان (ساز های کوبه ای)، به روی صحنه خواهند رفت، همچنین کاوه کاتب به عنوان (مدیر هنری) و الناز قاری زاده به عنوان (روابط عمومی) با این ارکستر همکاری دارند.

به گزارش همشهری آنلاین حمید متبسم پیش از این پروژه موسیقایی سیمرغ را با صدای همایون شجریان در تالار وحدت و ورزشگاه انقلاب و چند کشور اروپایی به صحنه برد. در آن پروژه بیش از 30 نوازنده سازهای ایرانی و گروه کر کار را اجرا کردند که در بار اول محمدرضا درویشی رهبری این اجرا را عهده دار بود و در نوبت دوم حمید متبسم این اجرا را رهبری کرد. این اجرا بازتابهای فراوانی در داخل و خارج از ایران داشت و نقد و بررسی های متعددی از آن صورت گرفت. آلبوم صوتی و تصویری این اجرا هم در دو نوبت مجزا روانه بازار موسیقی شد.

برگزار کننده این کنسرت «موسسه فرهنگی هنری ققنوس» است . علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می توانند به سایت ایران کنسرت به آدرس www.iranconcert.com  مراجعه نمایند.

کد خبر 225713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز