گروه حوادث: پسر جوانی که در آسانسور دست به‌زورگیری از زنان می‌زد، هرگز تصور نمی‌کرد که یکی از طعمه‌هایش به‌صورت اتفاقی او را ببیند و گیر بیفتد.

متهم

28بهمن سال گذشته مأموران کلانتری بهارستان در جریان حادثه‌ای در خیابان سرهنگ سخایی قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که پسر جوانی در آسانسور مجتمع مسکونی به سمت زنی حمله کرده و دست به سرقت گردنبند وی زده است. مأموران در نخستین قدم به تحقیق از مالباخته پرداختند که وی به پلیس گفت: ساعت22 بود که وارد خانه شدم. وقتی دکمه آسانسور را زدم و سوار شدم ناگهان پسر جوانی نیز پشت‌سر من وارد آسانسور شد. ابتدا می‌خواستم پیاده شوم اما وقتی وی مدعی شد که در طبقه سوم پیاده می‌شود من تصور کردم که از اهالی مجتمع است به همین‌خاطر داخل آسانسور ماندم.

وی ادامه داد: قبل از حرکت آسانسور پسر جوان به سمت من حمله‌ور شد و با ضرب و شتم، گردنبند مرا پاره کرد و آن را دزدید. سپس در آسانسور را باز کرد و به سرعت پا به فرار گذاشت.

سرقت نافرجام

بعد از شکایت این زن، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و تیمی از مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی موسوی، دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. درحالی‌که تجسس‌های پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شده بود چند روز بعد شکایت مشابهی پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. بررسی‌ها حکایت از این داشت که پسر جوانی در آسانسور ساختمانی دیگر قصد سرقت طلا و جواهرات زنی را داشته اما در نقشه خود ناکام مانده است.

همزمان با اعلام این گزارش مأموران راهی محل حادثه در خیابان حافظ شدند و به تحقیق از زن جوان پرداختند. وی به کارآگاهان گفت: قصد ورود به خانه‌ام را داشتم که جوان ناشناسی با هیکل نسبتاً درشت و قد متوسط پشت سر من وارد مجتمع شد. او همراه من سوار آسانسور شد و ناگهان به سمتم حمله کرد و با تهدید و ضرب و شتم قصد سرقت گردنبندم را داشت اما من در برابرش مقاومت کردم و با داد و فریاد از همسایه‌هایم کمک خواستم. پسر جوان نیز ترسید و بدون اینکه سرقتی انجام دهد به‌سرعت در طبقه دوم از آسانسور پیاده شد و پا به فرار گذاشت.

ملاقات اتفاقی

بعد از اعلام دومین شکایت مشابه، مأموران به تحقیقات محلی دست‌زدند و دریافتند که پارکینگ مجتمع مجهز به دوربین مداربسته است به همین‌خاطر به بررسی تصاویر دوربین مداربسته پرداختند و موفق به شناسایی تصویر سارق شدند. تیم تحقیق در قدم بعدی تصاویر به‌دست‌آمده از متهم را به شاکی اول پرونده نشان داد که وی نیز جوان سارق را شناسایی کرد. با به‌دست آمدن این سرنخ، تجسس‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه یافت تا اینکه ظهر اول مرداد ماه زنی با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد که سارق طلا و جواهراتش را به‌صورت اتفاقی در مغازه‌ای دیده است.

بعد از تماس این زن، مأموران کلانتری جامی در مغازه موردنظر حاضر شدند و دریافتند که متهم تحت تعقیب در آنجا فروشنده است. سرانجام سارق فراری دستگیر شد و به کلانتری انتقال یافت. وی در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست و مدعی شد که زن جوان اشتباه کرده است. با وجود اینکه 2 شاکی دیگر پرونده در اداره آگاهی حاضر شده و متهم را شناسایی کرده بودند اما وی همچنان خود را بی‌گناه می‌دانست تا اینکه مأموران تصاویر به‌دست آمده از محل سرقت را پیش روی متهم قرار دادند و او وقتی تصاویر خود را هنگام فرار از مجتمع دید به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت و زورگیری از زنان در آسانسور مجتمع‌های مسکونی اعتراف کرد.

سرهنگ داوودفرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم پرونده و احتمال ارتکاب سرقت‌های مشابه، قرار قانونی از سوی قاضی پرونده صادر شده و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

کد خبر 225709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز