مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشک عمومی انگلیسی که از افرادی که به بهانه مختلف سعی در اثبات بیمار بودن خود دارند بسیار خشمگین است، از پوستری از استفان‌هاوکینگ، فیزیکدان مشهور برای شرمسار کردن، امیدوار کردن و این افراد استفاده کرده‌است.

براساس گزارش تلگراف،‌ دکتر فیل پورلی می‌گوید از بیمارانی که تمام تلاش خود را برای اثبات بیمار بودنشان می‌کنند به شدت عصبانی است، از این رو از این فیزیکدان مشهور انگلیسی به عنوان نمونه‌ای از انسانی که بیماری‌اش مانع پیشرفت و زندگی نشده‌، استفاده کرده است.

وی همچنین از دولت درخواست کرده تا مسئولیت صدور برگه‌های گواهی بیماری را از پزشکان عمومی بگیرند. به گفته وی شغل پزشکی به تلاش برای بهبود بیماران اختصاص دارد اما هنوز این پزشکان باید روزانه با خیلی عظیم از افرادی مواجه شوند که تمامی تلاش خود را می‌کنند تا بیمار بودن خود را به اثبات برسانند،‌اما به اعتقاد وی، حقیقت اینجا است که تقریبا هرکسی توانایی انجام کاری را دارد.

از این رو وی تصمیم گرفت تا پرتره‌ای از استفان‌هاوکینگ، فیزیکدان مشهوری که به دلیل ابتلا به بیماری موتور نورونی به کلی فلج شده و توانایی هیچ نوع حرکتی ندارد را به دیوار اتاقش بیاویزد. در زیر این تصویر شرحی نوشته شده‌است: این مرد بیمار نیست!

این فیزیکدان که در جهان از شهرت زیادی برخوردار است به بیماری مبتلا است که در عرض ۵ سال قربانیان خود را از پا درمی‌آورد،‌ اما این کیهان‌شناس توانسته پنج دهه در برابر بیماری مقاومت کرده و شگفتی‌ساز شود. شگفتی تنها به خاطر زنده ماندن او نیست،‌بلکه به این خاطر است که وی با وجود فلج بودن تمامی بدنش، از دست دادن قدرت حرکت و صحبت کردن،‌ دست از فعالیت‌های علمی‌اش نکشیده و موفقیت‌های علمی بزرگی کسب کرده است.

هفته گذشته گزارشی مبنی بر شرایط بحرانی هاوکینگ منتشر شد که بر اساس آن زمانی وضعیت جسمانی هاوکینگ به اندازه‌ای وخیم شده بود که پزشکان قصد داشتند با قطع دستگاه‌ها به زندگی وی خاتمه دهند اما همسر هاوکینگ اجازه انجام این‌کار را به آنها نداده‌بود.

پورلی می‌گوید کلینیک‌ها مجبورند وقت زیادی را به ارزیابی و تایید میزان صحت بیماران برای حضور در محیط کار صرف کنند،‌و از نظر او این کار هدر دادن زمان و کدر کردن روابط میان پزشک و بیماران است. نظر‌سنجی که در ماه می در میان چهار هزار پزشک خانوادگی انجام گرفت نشان می‌دهد سه چهارم این پزشکان حتی در شرایطی که الزام پزشکی وجود ندارد، مجبور به صدور گواهی بیماری برای بیماران خود هستند.

کد خبر 225664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز