همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضوع فلسطین و صهیونیست‌ها مسئله اصلی جهان است گفت: اگر واقعاً از روی دلسوزی ، مقدمه چینی کردند تا یک گروهی را در فلسطین حاکم کنند، پس چرا همه ادعاهای حقوق بشری خودشان مانند آزادی، دموکراسی، حقوق کودکان را پای صهیونیست‌ها قربانی می‌کنند؟

مشروح سخنان رئیس جمهور پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس تهران

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در جمع راهپیمایان روز قدس در تهران در سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت، اظهار داشت: ماه رمضان ماه نزول همه رحمت و نعمت الهی و همه زیبایی و لطف خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه توفیق دریافت لطف خداوند است، گفت:‌خدای متعال انسان‌ها را برای کمال، سعادت و رسیدن به مقام والای خلیفه‌الهی خلق کرد و او همه انسان‌ها را دوست دارد، برای همه انسان‌ها فرصت تعالی و کمال و رسیدن به مرزهای الهی وجود دارد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ماه رمضان ماه خداست، ماه کمال و ماه حلقه واسط بین انسان و آسمان و خدا یعنی انسان کامل است، امام که انسان کامل است، صاحب عصر و زمان و عالم امکان است، امام خود هم راه و هم راهنماست، هم دستگیر و هم حامی انسان‌هاست، امام تجلی اتم و اکمل خداوند و نازله آسمان برای دسترسی انسان‌ها به آسمان است.

به گفته وی امام تجلی عشق، لطف و رحمت خدا به بشر و همه مخلوقات عالم است، امام خود مقصد است و با سرعت نور در مسیر کمال حرکت و راه را برای انسان‌ها باز می‌کند، امام طلوع می‌کند و می‌درخشد و جلوه خداوند می‌شود، راهی جز امام که انسان کامل است برای رسیدن به آسمان وجود ندارد چرا که امام تفسیر آسمان و نازله آسمان است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ماه رمضان ماه شناخت امام و نزدیکتر شدن به اوست، تصریح کرد: امام یک حقیقت جهانی است و انسان هم یک حقیقت جهانی است. حقیقت انسان مرز نمی شناسد، رنگ‌ها و زبان‌ها و تقسیم‌بندی جغرافیایی برای شناختن است. هر مرزی جزء انسانیت انسان و جزء ارزش‌های الهی و انسانی باطل است، محدود کننده انسان، مانع و حصار انسان در برابر حرکت او به سمت آسمان است.

وی با تاکید بر اینکه رمضان ماه جهانی است، گفت:‌ رحمت خدا در این ماه برای همه بشریت است، دایره این ماه همه بشریت را در برمی‌گیرد ، خداوند فضل و رحمت خودش را در این ماه برای همه نازل می‌کند، امیدوارم خداوند بهترین سرنوشت را برای همه بشریت در ماه مبارک رمضان خلق کند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس، اظهار داشت: امروز روز قدس است، امام راحل بزرگوار با یک هوشمندی الهی و به اعتقاد بنده با هدایت الهی و عنایت امام عصر (عج) روز قدس را ابتکار و تعبیه کرد.

به بهانه دفاع از حقوق بشر حقوق همه ملت فلسطین را نادیده می‌گیرند

وی افزود: ظاهر موضوع این است که روز قدس مربوط به فلسطین اشغالی واشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین است اما سؤال این است که اگر واقعا ادعای غربی‌ها و صهیونیست‌ها درست بوده که می‌خواستند به یک عده‌ای بی‌پناه پایگاهی بدهند و کشوری برای آنها درست کنند، پس چرا با همه وجود و همه توان، از همه اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ تا جایی که گاهی از کشورهای بلوک خودشان هم تا این حد حمایت نمی‌کنند. گاهی از مردم خودشان هم به این مقدار حمایت نمی‌کنند؟

احمدی‌نژاد همچنین گفت: اگر واقعا از روی دلسوزی برای حقوق بشر، مقدمه چینی کردند تا یک گروهی را در فلسطین حاکم کنند، پس چرا همه ادعاهای حقوق بشری خودشان مانند آزادی، دموکراسی، حقوق کودک، حقوق زنان، حقوق بزرگان و همه این موارد را پای صهیونیست‌ها قربانی می‌کنند؟

وی ادامه داد: این رژیم چه ویژگی دارد که در امور تمام کشورهای جهان دخالت می‌کنند؟ چه چیزی در منطقه 127 هزار کیلومتری وجود دارد که دولت‌های مستکبر غربی، شرط دوستی و همکاری خودشان را بیش از 200 کشور دنیا، دوستی با رژیم صهیونیستی قرار دادند؟ معیار همکاری و دوستی آنها با ملت‌ها و دولت‌ها، دوستی رژیم صهیونیستی و شناسایی رژیم صهیونیستی است.

رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که چرا مسئله فلسطین و صهیونیست‌ها مسئله اصلی جهان است؟ تصریح کرد: بعضی‌ها به عمق موضوع توجه ندارند، خیال می‌کنند یک اتفاقی در یک مقطعی از تاریخ رخ داده و عده‌ای هم تصمیم گرفته‌اند و یک سرزمینی اشغال شده است و گروهی سر کار آمده‌اند، می‌شود نشست و با گفت‌وگو و دو فنجان قهوه میل کردن، مسئله را حل کرد؛ اگر این طور بود 70 سال غوغا، چندین جنگ و این همه درگیری‌ بی‌معنا بود، معلوم است موضوع مهمتر از این حرف هاست.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کنند یک اتفاقی بوده حالا یا باید از آن عبور کرد یا اینکه نشست و حالا یک سرزمین است، بخشی از این سرزمین را به این گروه بدهیم و بخشی را به آن گروه تا موضوع را حل کنیم و تو را به خیر و ما را به سلامت، این دیدگاه درست نیست و این یک ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی تاریخی است.

اگر به مسائل جهانی توجه نکنیم، خسارت‌های جبران ناپذیری گریبان ما را خواهد گرفت

وی افزود: اگر مسئله به این سادگی‌ها بود، زرنگ‌تر از این افراد پیش از این بودند و تلاش هم کردند اما نتیجه نگرفتند و اگر ما به مسائل جهانی توجه نکنیم، حتما خسارت‌های جبران ناپذیری گریبان ما را خواهد گرفت، موجودیت رژیم صهیونیستی و نقش این رژیم را باید در یک بستر تاریخی و جهان تجزیه و تحلیل کنیم، یک حقیقت در دنیا وجود دارد که نباید چشم‌مان را به روی آن ببندیم، یک درگیری تاریخی است که در فلسطین اشغالی رخ داده، جبهه شیطان و جبهه باطل، جبهه طاغوت، جبهه مستکبران و دنیاطلبان و توسعه طلبان و تجاوز طلبان با جبهه حق و جبهه ملت‌ها درگیر شدند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمی‌شود چشم‌مان را بروی این حقیقت و درگیری تاریخی ببندیم، متذکر شد: جبهه طاغوت و جبهه شیطان در 400 سال اخیر برده‌داری را در دنیا به راه انداخت، ده‌ها میلیون انسان را نابود کرد، ده‌ها میلیون خانواده را متلاشی کرد، عواطف را کشت.

احمدی‌نژاد گفت: در همین آفریقا، جزایری هست که به آنجا به زبان ما بارانداز می‌گویند، استعمارگران به این جزایر می‌رفتند و مردم را به زور جمع می‌کردند و آنان را از خانواده‌هایشان جدا می‌کردند مانند کالا و حیوان، البته بلانسبت مردم آفریقا، از این افراد بیگاری می‌کشیدند، پایه‌های رفاه ظاهری خودشان را به این شیوه بنیانگذاری و بعد هم استعمارگری را در دنیا آغاز کردند. به این شیوه همه دنیا را اشغال کردند

احمدی‌نژاد افزود: یک دوره طولانی استعمار و برده‌داری به راه انداختند زمانی که در خاورمیانه مسلط شدند توانستند در دنیا مسلط شوند. کلید تسلط بر دنیا منطقه خاورمیانه است که بهترین چهارراه ارتباطی دنیا. بیشترین مخازن انرژی دنیا در این منطقه است.

بیش از هزار سال است به دنبال تسلط بر خاورمیانه هستند

وی ادامه داد: آنها همیشه به دنبال تسلط بر این منطقه بودند و بحث امروز و دیروز نیست. بیش از هزار سال است. اینجا رمز و راز و دروازه ورود به دنیاست.

رئیس‌جمهور گفت: شاهد بودیم نهضت‌های ضد استعماری و ضد برده‌داری آغاز شده و ملت‌ها به ظاهر مستقل شدند اما روحیه استعمار گری و برده‌داری تمام نشد و ادامه پیدا کرد. تضعیف شد اما از بین نرفت.

احمدی‌نژاد گفت: آنها می‌خواهد در دنیا مسلط شوند و همان راه قبل را ادامه دهند اما با شعار و تابلوهای جدید. آنها باید در منطقه ما مسلط می‌شدند و پایگاهی ایجاد می‌کردند که از طریق آن دنیا را اداره کنند.

وی اظهار داشت: آرزوی تاسیس رژیم صهیونیستی آرزویی نیست که اتفاقی در جنگ دوم جهانی به ظاهر افتاد وعده‌ای تصمیم گرفتند کاری کنند، این آرزوی چند صد ساله آنها بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برآمده از یک اراده و یک تمایل تاریخی است، گفت: برای آنها جنگ مرگ و حیات و موضوع موجودیت استکبار است. این طوری نیست که حالا آدمکش‌های حرفه‌ای جهان که در همان جنگ جهانی دوم بیش از 60 میلیون انسان کشته‌اند دلشان به رحم آمده باشد و بخواهند برای عده‌ای کاری کنند معلوم است که این یک دروغ بزرگ است. حوادث جنگ جهانی یک بهانه و فرصت‌سازی است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم این نقشه قبلی برای تسلط مجدد بر جهان است اما بدون تابلوی استعماری و برده‌داری. آنها آمده‌ اند و با شعارهای جدید یک تیر و چند نشان زده‌اند. اول بین خودشان وحدت ایجاد کردند. آنها میان خودشان در اروپا و بعد کشورهای تحت استعمارشان در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین درگیر بودند و چقدر ملت‌های بومی را قتل‌عام کردند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: حیف که امکان ثبت و ضبط جنایات آنها وجود نداشته و گرنه طوماری بی پایان از جنایات آنها در اختیار بشر قرار می‌گرفت اما آنها با تاسیس رژیم صهیونیستی بین خودشان وحدت ایجاد کردند.

وی ادامه داد: وحدت در سایه امور آسمانی، توحید، نبوت، امامت وایمان به ارزش‌های الهی است اما آنها تمام این ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند. خدا و پیامبر از قدسیت افتادند و ارزش‌های انسانی شرف و آزادگی را زیر پا گذاشتند و یک موضوع را به عنوان امر قدسی و مقدس قطعی بلاخدشه در خودشان حفظ کردند و آن هم موجودیت رژیم صهیونیستی بود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: شما به هر کس می‌توانید اهانت و اعتراض کنید اما به محض اینکه به دایره صهیونیست نزدیک می‌شوید تمام کشورهای غربی با همه توان علیه شما قیام می‌کنند.این محور وحدت و تامین منافع آنهاست.

وی تاکید کرد: آنها یک چوب را گذاشته‌اند وسط و همه را با آن به خط کرده‌اند و بر همه دنیا مسلط شده و همه را چپاول می‌کنند. آنها خدا را کنار گذاشته و بتی به نام رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند که همه چیز را پای او قربانی می‌کنند. چون محور تامین و تضمین منافع استعمارگران و برده‌داران است.

احمدی‌نژاد افزود: آنها روی هیچ چیز تعصب ندارند اما سخت‌ترین تعصبات را روی رژیم صهیونیستی اعمال می‌کنند. بنده پیامی برای یکی از رهبران اروپا که الان دیگر در مصدر حکومت نیست، فرستادم او جزو بزرگان نسل قبل بود. و از زمانی که همکار من پیام را به او داد آن فرد خواست جلسه خصوصی شود و خطاب به فرستاده ما گفت شما چرا اینقدر علیه رژیم صهیونیستی فریاد می‌کنید وقتی شما فریاد می‌زنید ما شرمنده می‌شویم.در این هنگام همکار بنده اظهار داشت شما که یک کشور بزرگ با تاریخ و فرهنگ هستید چرا شرمنده می‌شوید؟

وی گفت: آنقدر تعصب شدید است که اجازه نمی‌دهند کسی خطی بر چهره آلوده صهیونیست‌ها ترسیم کند چون رژیم صهیونیستی تنها محور قدسی و وحدت و تامین منافع دولت‌های غربی و تنها فرصت تسلط بر منطقه و جهان است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: به همین دلیل آنها با همه وجود ایستاده و حمایت می‌کنند و به دست آن دنیا را چپاول و غارت می‌کنند. شاهد بودیم که در جنوب لبنان و غزه چه کردند در همین الان هم می‌بینیم که چه کارهایی انجام می‌دهند. آنها حاضرند به همه جای دنیا لشکرکشی کنند و حتی ملت‌های خودشان را برای ملت‌های خود قربانی کنند.

صهیونیست‌ها به دروغ ادعا می کنند یهودی هستند

احمدی‌نژاد تاکید کرد: بحث چند کیلومتر زمین نیست بلکه بحث تسلط بر جهان و غارت همه جهان است. بحث سرنوشت جامعه بشری است همه سردمداران سیاسی اروپا و آمریکا صهیونیست هستند، همه می‌دانیم صهیونیست به معنای یهودیان تندرو نیست. صهیونیست به هیچ مذهب و مکتبی معتقد نیست جز منافع کثیف و آلوده مستکبران. آنها به دروغ ادعا می‌کند که یهودی هستند و این ظلمی است که به پیامبر الهی و پیروان واقعی وارد می‌کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تمامی مراکز اصلی اقتصاد و رسانه‌های دنیا به دست صهیونیست‌هاست. رئیس‌جمهور دولت بزرگی که مدعی مدیریت همه جهان است از قبل باید در حضور صهیونیست‌ها کرنش کند تا اجازه ورود به انتخابات داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حقیقت نظام سرمایه داری و برده داری است

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: طبق محاسبه بنده آنها یک حزب دو هزار نفری و شش یا هفت هزار نفر هم افراد رده سوم و دوم در دنیا هستند که همه امورات عالم را اداره می‌کنند. رژیم صهیونیستی باطن و حقیقت نظام سرمایه‌داری و چهره واقعی استعمارگران و برده‌داران است. حقیقت اندیشه مادی غرب در رژیم صهیونیستی متجلی شده است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما دو سؤال ساده مطرح کردیم اما دیدیم چه سر و صدایی در جهان به راه انداختند. سؤال اینجاست که چرا سیاستمداران به آن واکنش نشان می‌دهند و چرا اجازه نمی‌دهند راجع به وقایع جنگ جهانی تحقیق آزاد صورت گیرد زیرا باید یک نتیجه سیاسی مستمر از آن داستان ساختگی تاریخی به دست بیاید. وگرنه اگر برای امروز به درد نخورد چرا اینقدر قطعنامه می‌دهند که کسی راجع به آن حرفی نزنند.

وی گفت: آنها جوری با ما برخورد کردند که انگار ما وجود خدا را منکر شدیم، اصلا فرض کنیم چنین اتفاقی افتاده و 60 میلیون نفر کشته شده اند اما سوال اینجاست که این موضوع کجا و توسط چه کسانی اتفاق افتاده و رابطه‌اش با فلسطین چیست؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: با اعلام این موضوع باز سر و صداها شروع شد، مسئله این است که این سوال‌ها دروغ‌پردازی چند ده ساله و تاریخی را برملا کرد و ظاهرسازی‌ها و تاریخ‌سازی‌ها و نقشه‌های استعماری را افشا کرد و فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی را زیر سؤال برد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: معلوم شد بسیاری از داستان‌پردازی‌های آنها همه صحنه‌پردازی و سناریو بوده تا پایگاهی در قلب منطقه اسلامی و منطقه ما ایجاد کنند البته آنها تلاش کردند موضوع را عوض و تحریف کنند و این کار همیشگی صهیونیست‌هاست.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: من دو سوال کردم اما آنها گفتند این می‌خواهد آدم بکشد و جنگ به راه بیندازد و به جای جواب اهانت کردند و تهمت زدند و جیغ‌های سرخ و بنفش سر دادند که فلانی جنگ‌طلب است آنها سعی کردند که اصل دو سؤال به گوش ملت‌ها نرسد و به آن پاسخ ندهند که تا الان هم پاسخ ندادند اما نمی‌توان از زیر آن فرار کنند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: معلوم شد این سؤال‌ها به هدف اصابت کرده و ستون فقرات اندیشه ونظام استعمارگر و سرمایه‌سالار را هدف گرفته است البته برخی گفتند این سؤال‌ها به نفع خود صهیونیست‌ها و غربی‌ها را وادار به حمایت از این رژیم کرد که این هم از حرف‌های ساده‌انگارانه است.

وی با بیان اینکه برخی دنبال بهانه‌ و منتظر اجازه از من و شما نیستند، بیان داشت: سردمداران با یکدیگر یکی و یک موجود هستند و امروز هم ملت‌های اروپا و آمریکا اسیر آنها هستند.

احمدی‌نژاد افزود: برخی خیال می‌کنند که مسئله فلسطین دعوایی بین یک عده فلسطینی و صهیونیست بر سر زمین‌ است و باید بنشینید با چند جلسه،‌ شتر دیدی ندیدی و مسئله را تمام کنند.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند جریان تاریخی استعمار، استکبار، سرمایه‌داری جهانی، جریان متجاوزان به حقوق به ملت‌ها و طاغوت تاریخی را در مقابل حقوق ملت‌ها و حقوق الهی را حل و فصل کنند، این نه تنها یک امر خوشبینانه است، بلکه ساده‌اندیشی است، اما چه ساده‌اندیشی‌ای؟

وی ادامه داد: اگر این تصوری درست است، چند ده سال است که عده‌ای از فلسطینی‌ها مذاکره می‌کنند، مدعیان کشورهای منطقه چه قدر امتیاز دادند. چه قدر کوتاه آمدند، چه قدر تن به خفت، زاری و ذلت دادند، اما آنها حتی یک میلی‌متر هم از ادعاهای خود عقب‌نشینی نکردند.

صهیونیسم تجلی تام بعد دنیایی و حیوانی طاغوت‌هاست

احمدی‌نژاد تصریح کرد: معلوم است کسانی که اینگونه تصور می‌کنند، هنوز ماهیت سرمایه‌داری غرب، ماهیت دنیای مادی، ماهیت رژیم صهیونیستی و صهیونیسم را درست تشخیص نمی‌دهند، صهیونیسم تجلی تام بعد دنیایی و حیوانی طاغوت‌هاست و جز سلطه، برتر‌بینی، تحقیر ملت‌ها، غارت و کشتار هیچ چیزی را نمی‌شناسند.

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: شرمم می‌آید که بگوییم برخی از مراکز بهداشتی و دارویی جهان را در اختیار گرفته‌اند، میکروب‌ها را تولید و در دنیا منتشر می‌کنند برای ضربه زدن به مخالفان خود و فروختن داروهای گران‌قیمت، کدام حیوان این کار را می‌کند که آنها می‌کنند؟

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ خلاصه سرمایه‌داری غرب و ستون فقرات استعمار است، گفت: هیچ یک از ارزش‌های الهی، انسانی و حتی تعهدات و قراردادهایی را که بسته‌اند، برای آنها ارزشی ندارد، در حالی که مسئله فلسطین و روز قدس مسئله همه جهان، تاریخ بشر، نجات کل انسان‌ها از چنگال مستکبران، صیانت از حقیقت انسان و شرف انسانی، باز کردن راه برای کمال انسان‌ها و برپایی عدالت، آزادی و توحید در همه جهان است.

مسئله فلسطین را نمی شود با یک مانور و سازش سیاسی حل و فصل کرد

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: مسئله فلسطین، مسئله چند وجب خاک نیست که عده‌ای بنشینند خط را روی نقشه جابه‌جا و مسئله را تمام کنند، امام (ره) به زیبایی فرمودند که روز قدس، روز اسلام است، یعنی روز همه ارزش‌های الهی، انسانی و دروازه ورود انسان به دوره آخر که سرشار از سعادت و سلامت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله فلسطین یک درگیری‌ تاریخی است، گفت: مسئله فلسطین را نمی‌شود با یک مانور و سازش سیاسی حل و فصل کرد، البته ما اهل جنگ نیستیم و اتفاقا راه‌حل ما، راه‌حل فرهنگی و سیاسی بر پایه عدالت و کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: آنها کار خود را جلو بردند و داشتند مطمئن می‌شدند که رژیم صهیونیستی تثبیت شده است که یکباره امام (ره) آمدند و انقلاب عظیم اسلامی حرکت و همه رشته‌های آنها را پنبه کرد و یک بازگشت به نقطه صفر اتفاق افتاد، آنها به یکباره دیدند که دستاوردهای چندین 100 ساله بر باد است و امروز آنها همه توان خود برای نجات رژیم جعلی صهیونیستی را به کار گرفته‌اند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: با نگاهی به وضع منطقه مشاهده می‌کنیم که عده‌ای با شعار آزادیخواهی و عدالت‌طلبی درگیری‌هایی را آغاز کرده‌اند و تقریبا در همه کشورها کشتار روی کشتار اتفاق می‌افتد و هر روز به یک کشور جدید می‌پیوندند و تمام حکومت‌ها و دولت‌های خاورمیانه تا شمال آفریقا متضرر شدند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: من از روز اول به ملت‌ها گفتم که در تحولات منطقه باید سه نکته را همزمان مورد توجه قرار دهیم و بی‌توجهی به بعضی موجب خسارت است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: نکته اول مربوط به حقوق اساسی مردم است و معلوم است که عدالت، آزادی، کرامت انسانی، رفاه و پیشرفت حق همه ملت‌ها و انسان‌هاست و همه باید به این حق پایبند باشند. و کسی نمی‌تواند این حقوق را نادیده بگیرد و بدون استثنا همه باید به این حقوق احترام بگذارند.

وی افزود: ملت‌های منطقه سال‌های طولانی تحت سیطره دیکتاتور‌های وابسته و به دنبال یک فرصتی برای آزاد و رها شدن بودند، شعار آزادی و عدالت برای آنها حرکت‌بخش شد و انرژی عظیمی را که برای دسترسی به آرزوهای تاریخی متراکم شده بود در منطقه آزاد کرد، از این رو اراده‌هایی که متراکم شده بود با دریچه‌ای پیدا شد.

رئیس جمهور بیان داشت: اما نکته دوم شیوه دسترسی به حقوق اساسی است، امروز در دنیا دو روش را تبلیغ و دنبال می‌کنند، یکی راه جنگ است به این معنا که بجنگید تا برسید، ما فرض را بر این می‌گذاریم که تمام مدعیان در ادعای خود صداقت دارند و کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه نیست، می‌گویند بجنگید، خب می‌بینیم که چه خبر است، جنگ ما را به کجا می‌رساند، ویرانی و کشتار کشورها و ملت‌ها پایانش کجاست؟ اصلا دولتی که با جنگ به قدرت می‌رسد در واقع دارد مجوز می‌دهد به مخالفان خود برای ادامه جنگ، دارد ناامنی را نهادینه می‌کند، یعنی چه که یک دولت باید با جنگ به قدرت برسد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بعضی‌ها برای توجیه اقدامات خود، انقلاب ما را مثال می‌زنند و به خود من در جلسات خصوصی گفته‌اند که شما انقلاب کردید و درگیر شدید، من پاسخ دادم، شما اشتباه نکنید، در انقلاب عظیم اسلامی، جنگ مسلحانه‌ای نبود، بلکه یک مقاومت انسانی و الهی، جنگ سینه‌های پر از ایمان با گلوله‌ها بود و حضرت امام (ره) همگان را از درگیری مسلحانه و حتی از تخریب اماکن عمومی و ثروت عمومی منع کرده بودند.

وی افزود: شما چه طور مثال می‌زنید که به بهانه انقلاب اسلامی، اسلحه‌ها را بردارند و بیفتند به جان همه چیز، من به صراحت می‌گویم که روش انقلاب، راه امام و راه ملت ایران، جنگ مسلحانه نبود، بلکه راه انسانی و فداکاری بود.

احمدی نژاد ادامه داد:دشمنان ما به دنبال تبلیغ روش جنگ هستند و دائم در آن می‌دمند و اسلحه می‌دهند، حمایت می‌کنند، پشتیبانی و تشویق می‌کنند اما باید دانست که تنها راه تفاهم و برادری است.

وی افزود: نکته سوم که همه باید مد نظر قرار داشته باشند توجه به دشمنان بشریت است، همه باید در تمام تصمیم‌گیری‌های خود و حرفهایی که می‌زنند و فعالیت‌های سیاسی خود مراقب باشند. این مسئله را مد نظر داشته باشند که اقدامات آنها چه تاثیری بر نقشه‌ها و موجودیت دشمنان باقی می‌گذارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: من سوال می‌کنم امروز چه کسانی از وضعیت سوریه و مصر خوشحال هستند و چه کسانی ناراحت هستند؟ آیا امروز جشن صهیونیست‌ها نیست؟ آیا نفس راحتی نمی‌کشند؟ آیا روز جشن حامیان صهیونیست‌ها نیست؟ آرزوی تاریخی آنها بر آورده نشده که روزی را ببینند اراده ملت‌ها که به سمت محو رژیم اشغالگر صهیونیستی بود به درگیری‌های داخلی تبدیل شده است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: دشمنان با پول خود ملتهای منطقه، منطقه را به آتش کشیدند و دائم در این آتش می‌دمند من سوال می‌کنم، اگر این وضعی که در منطقه به وجود آمده 50 سال هم طول بکشد به نفع چه کسی است و چه کسانی متضرر می‌شوند. وضعیت کنونی، وضعیت مطلوب صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: اگر همه مصر،سوریه و عراق، تونس لیبی، عربستان، ترکیه و همه کشورهای منطقه ویرانه و خراب شود، آیا صهیونیست‌ها ناراحت می‌شوند. آنها از این وضعیت به اهداف خود می‌رسند تا آرزوهای تاریخی آنها محقق می‌شود. آنها دو مشکل پیدا کرده بودند یکی بحران اقتصادی و دیگری بحران مشروعیت رژیم صهیونیستی. می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند و همه سرانگشتان خود را در این راه به کار گرفتند. تمام موجودیت خود را در راه خود به کار گرفتند. به دنبال خاورمیانه جدید هستند و این مطلب را اعلام کردند.همه باید مراقب باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آن کسانی که امروز مشوق جنگ و درگیری هستند و گروه‌های افراطی که به یکباره پیدایشان شده انسانها را سر می‌برند، این گروه‌ها ظاهری مسلمان دارند اما باطن آنها حتما صهیونیست است. پایه گذاری رژیم صهیونیستی با پایه گذاری برخی از این گروه‌هایی که زیر تابلو مذهب مشوق جنگ و کشتار هستند در یک دوره اتفاق افتاده است و هر دو توسط استعمار پیر صورت گرفته است. معلوم است که اینها اسناد قطعی تاریخی است. داستان آن را همه شما حفظ هستید.

احمدی نژاد اظهار داشت: آنهایی که فقط مسلمان سر می‌برند و فقط مسلمان می‌کشند تعصبات قومی ومذهبی را بهانه کردند، تخریب و قتل و عام می‌کنند حداقل این است که سران آنها صهیونیست هستند و ساخته و پرداخته صهیونیست‌ها هستند. یک مشت احمق را پیدا کردند، می‌گویند تو برو به محض اینکه این شاسی را فشار دهی در کنار پیامبر قرار خواهی و او نیز به خود بمب می‌بندد و موجب کشتار چندین و چند نفر مسلمان بی گناه می‌شود.

وی افزود: این مسلمانان ظاهری نباید سبب فریب کسی شود، 60-70 سال است همیشه حامی صهیونیست‌ها بوده است، تمام حرکت‌های ملت‌ها علیه این رژیم را خنثی کرده است و یک روز هم علیه صهیونیست‌ها نبودند و یک اقدام علیه صهیونیست‌ها نکرده است و فقط مسلمان کشته اند، معلوم است که ریشه‌ی آنها یکی است،

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: من به احزاب و گروه‌ها توصیه می‌کنم که وقتی می‌خواهند اهداف حزبی خود را دنبال کنند حتی اگر دنبال حقوق اساسی ملت خود هستند مراقب دشمنان باشند. این مسئله را مد نظر داشته باشند که کارهای آنها چه تاثیری می‌گذارد. بنشینید و با هم تفاهم کنید. در این قدرت چه خبر است که عده‌ای همه ارزش‌ها را برای قدرت له می‌کنند؟ موجودیت و استقلال ملت خود را برای قدرت می‌دهند؟ مبادا کسی در نقشه دشمن بازی کند، مراقب باشید که نام شما در تاریخ چگونه ثبت می‌شود،مراقب باشید دنیای دیگری هست. زندگی ابدی هست.

احمدی نژاد اظهار داشت: دولت‌های منطقه نیز بدانند که مستکبران برای همه برنامه دارند. مراقب باشند که در نقشه دشمن بازی نکنند

«اگر مستقل هستید و وابستگی ندارید و اگر مسلمان هستید و دلسوز ملتهای خود هستید، پول و ثروت ملتهای منطقه را برای اجرای نقشه‌های دشمن هزینه نکنید. من این حرف را با بسیاری از سران کشورهای منطقه مطرح کردم که استکبار برای همه شما نقشه دارد، یکی از اینها گفت: که با ما کاری ندارند ما با آنها معاهداتی را داریم، من به وی گفتم که خیلی سادگی می‌کنی، انها نمی‌خواهند هیچ یک از کشورهای ما مقتدر و پیشرفته باشد، شما چطور به کاغذ پاره‌هایی که آنها نوشته و دست شما دادند و قول هایی که به شما دادند، اعتماد می‌کنید.»

احمدی نژاد افزود: من برای وی تشریح کردم که در کشورهای شما این گسل‌های تاریخی وجود دارد و اختلافات داخلی کشورهایشان را به آنها گوشزد کردند و به آنها گفتند که ظرف چند روز این اختلاف با تحریک جناحهای مختلف موجب ایجاد اختلافات داخلی در کشورهای شما خواهند شد.آنها سازمان دهی‌های لازم را برای این کارها دارند.

رئیس جمهور اضافه کرد: به خدا ترکیه و عراق درخطر هستند. اردن و عربستان و حاشیه خلیج فارس شمال آفریقا در خطر هستند . دشمنان برای همه برنامه دارند. باید توجه داشت جز منافع خود چیز دیگری را نمی‌شناسند. همه را مانند یک دستمال می‌دانند و پس از اینکه استفاده کردند آن را دور می‌اندازند. به توصیه‌های مستکبران نباید اعتماد کنیم، امروز زمان بیداری است، باید بیدار شد، نگذارید تاریخ نام شما را به ننگ و به نام فریب خوردگان ثبت کنند.

احمدی نژاد گفت: توصیه من خطاب به ملت‌ها این است که خودشان را از درگیری‌ها بر سر قدرت کنار بکشند و وارد این ماجراها نشوند ، باهم باشند و نگذارند تا برادر کشی هایی اتفاق افتد که بعدا قابل اصلاح نیست. بزرگان ملت‌ها بنشیندد و چاره اندیشی کنند، شعارهای احزاب و گروه‌ها را با میزان هوشمندی آنها بسنجند.اگرملتها از صحنه قدرت کنار بروند، داستان تمام می‌شود.

وی افزود: صهیونیست‌ها تصور نکنند که فرصت نجات پیدا کرده اند، دوران زهر خند و خوشحالی شما طولانی نخواهد بود. موج اصلی بیداری در راه است، به لطف خدا به زودی همه ملت‌ها نقشه‌های شما را بر ملا و نقش بر آب خواهند کرد، شما جایی در منطقه ندارید، شما در منطقه ما و درجهان باد کاشتید و طوفان درو خواهید کرد.

رئیس جمهور خطاب به صهیونیست‌ها اظهار داشت: من به شما اطلاع می‌دهم به خدا یک طوفان بنیان افکن در راه است و بنیان شما را بر خواهد کند.

کد خبر 225529
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز