همشهری آنلاین: معاون اجتماعی نیروی انتظامی از کاهش ۲۰ درصدی جرائم از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در کشور خبر داد.

به گزارش سرویس «انتظامی» ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مد و لباس نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: نیروی انتظامی وظیفه صیانت را بر عهده داشت که این مهم تحقق یافت و قرار شد وقتی صحبت‌ها به نتیجه برسد، به صورت مکتوب نامه از وزارت ارشاد ارسال و کار قانونی انجام تا خانه سینما در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حجاب موهبت الهی است که خدا به زنان و مردان هدیه کرده، گفت: راهبرد و راهکارهای کلان عفاف و حجاب را نیروی انتظامی مشخص نمی‌کند، اما نیروی انتظامی در مورد این بحث حول و حوش ترویج و ترغیب پیش می‌رود.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در وهله اول روش ترویج و اغناء را در پیش می‌گیرد، گفت: معتقدیم مردان و زنان بالفطره دیندار و دین‌دوست هستند و باید بتوانیم آنها را قانع کنیم و پس از آن از شیوه ترغیب، تسهیل و تشویق و در آخر از اقدامات سلبی استفاده می‌کنیم.

منتظرالمهدی با بیان اینکه از 25 نهاد دخیل در بحث فرهنگ تنها دو نهاد نیروی انتظامی و قوه‌قضاییه وظیفه برخورد سلبی را بر عهده دارند، گفت: ناجا معتقد است آخرین دوا و درمان، برخورد سلبی است.

وی با بیان اینکه در 20 روز ماه مبارک رمضان نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 20 درصدی جرایم بوده‌ایم، در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر افزایش بی‌حجابی و روزه‌خواری، گفت: نباید منطقه‌ای و نقطه‌ای نگاه کنیم. مردم در رمضان آداب را رعایت می‌کنند، اما ممکن است مواردی همچون بدپوششی در کشور باشد که مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر لسانی اقدام کرده و وظایف سلبی را بر عهده مجریان قانون بگذارند، چرا که معتقدیم اگر فرهنگ امر به معروف ترویج یابد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

معاون اجتماعی ناجا همچنین گفت: در این مدت شاهد کاهش هشت درصدی تخلفات رانندگی و کاهش شدید جرایم اجتماعی و ناهنجاری‌های خانوادگی بوده‌ایم.

به گفته وی، در این مدت میزان مراجعه به کلانتری‌ها کاهش چشمگیری داشته و شاهد کاهش 20 درصدی تظاهر به روزه‌خواری در جامعه بوده‌ایم و حضور مردم در محل‌های مذهبی سه برابر افزایش داشته است.

کد خبر 225482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز