همشهری آنلاین: یک داور و استاد پیشکسوت قرآنی کشور با اشاره به ظرفیت‌های نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: نمایشگاه قرآن در راستای ترویج شعار سبک زندگی قرآنی، می‌تواند کاری ارزنده را شکل دهد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فربین، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به شعار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال گفت: انتخاب شعار سبک زندگی قرآنی و اسلامی به عنوان شعار بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور اقدامی مبارک است که طبق فرموده مقام معظم رهبری باید به این هدف دست یافت.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن با انتخاب شعار سبک زندگی قرآنی کار ارزنده‌ای را در تحقق این پیام با ارایه محصولات فرهنگی و هنری ویژه بازدیدکنندگان بر عهده دارد.

فربین با اشاره به معیارهای انتخاب سبک زندگی قرآنی تصریح کرد: برای اصلاح سبک زندگی در راستای آموزه‌های کتاب الهی باید به معانی و مضامین آن توجه و اشراف کامل داشته باشیم و تمام ابعاد قرآن کریم را در زمینه زندگی فردی و اجتماعی شناسایی و اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: انس مداوم با قرآن کریم، تلاوت و قرائت روزانه آن به صورت روزانه، مقدمه‌ای برای تدبر و پرداختن به تفسیر‌های موضوعی قرآن کریم را فراهم می‌سازد که این آغازی برای دست‌یابی به سبک زندگی قرآنی و الهی است.

فربین تصریح کرد: انسان ضمن آشنایی با موضوعات و پیام‌های آیات قرآن کریم باید در سایه بصیرت و اشراف به زندگی آن را در جریان ارتباطات خود با دیگر افراد جامعه تسری بخشد.

وی با بیان این مطلب که بهره‌گیری از سبک و سیره زندگی افراد شاخص قرآنی و دینی عنوان کرد: برای دست‌یابی به سبک زندگی مناسب باید سیره علما و افراد شاخص مذهبی که در نگاه خاص‌تر سیره اهل بیت (ع) است را در زندگی خود به کار گیریم زیرا با بررسی زندگی اهل بیت (ع) می‌توانیم به عملکرد صحیح در زمان حال اشراف پیدا کنیم.

فربین با اشاره به کارکردهای نمایشگاه بین‌المللی قرآن خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کارکردی رو به رشد دارد که ما را به الگوی صحیح قرآنی سوق می‌دهد و باید این روند هرساله تقویت شود تا آشنایی بازدیدکنندگان با ظرفیت‌های قرآنی کشور بیش از پیش شود.

وی در پایان سخنانش گفت: آشنایی با غرفه‌های مختلف قرآنی در قالب بروشورها، سی‌دی‌ها و استفاده از ابزارآلات روز برای نمایاندن توانمندی‌های قرآنی کشور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن قابل توجه است.

کد خبر 225475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز