دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: موضوعی بودن نمایشگاه هنر جدید ایران، برخی هنرمندان را وا می دارد تا درباره موضوعی خاص بیندیشند و کار خلاقه ارائه دهند.

گیزلا وارگاسینایی، هنرمند نقاش مجاری - ایرانی با ابراز خشنودی و اعلام حمایت از برپایی نمایشگاه هنر جدید افزود: به نظرم نفس برپایی نمایشگاه‌های هنری بسیار مهم و دارای اهمیت بالاست. باید هنرمندان به آفریدن و خلق آثار هنری تشویق شوند و چنین نمایشگاه‌هایی انگیزه مناسبی در اختیار آنها قرار می دهد.

وی برپایی نمایشگاههایی از قبیل هنر جدید در جوامع اسلامی را بسیار ضروری خواند و گفت: هنر جدید در هنر قدیم ریشه دارد اما باید دقت کرد که در حال حاضر هنر جدید جایگاه خاص و ممتاز خود را دارد زیرا هنرمندان می خواهند با زمانه خود همگام باشند. باید این نیاز روز هنرمند امروز و جوامع هنری را دریافت.

وارگاسینایی افزود: با وجود عصر رسانه سبک‌های هنری مرز جغرافیایی ندارند و دیگر هنرمندی از جریان‌های هنری روز دنیا بی خبر نمی‌ماند.

گیزلا وارگاسینایی گفت: هنر بدون حمایت ارگانها نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی یک اثر هنری ماندگار را اثری معرفی کرد که در آن مفهوم و فرم با هم هماهنگ هستند و از داوران نمایشگاه هنر جدید خواست تا در قضاوتشان علاوه بر دقت در این اصل مهم به نوآوری و روح اثر نیز توجه کنند.

وارگاسینایی در پایان بر ضرورت نگهداری دائمی آثار برجسته هنر جدید تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری بر روی هنر بسیار مهم است و باید بخشی از بودجه ملی به این مهم اختصاص یابد.

نمایشگاه هنر جدید به همت بنیاد شهید و جهاددانشگاهی سوم خرداد 86 در نگارخانه صبا آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 22542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز