همشهری آنلاین: دادستانی کل کشور در مورد اظهارات اخیر محمدرضا رحیمی، توضیحاتی ارایه کرد.

 متن این توضیحات که در پاسخ به سئوالی بیان شده به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

« معاون اول رییس‌جمهور در مراسم افتتاح مرکز جراحی قلب شهید بروجردی گفته بود: بازداشت مدیرعامل شرکت "خ - ز" به نوعی صحیح نبوده و وی قربانی اختلاف دو دستگاه شده و وی را زندانی کردند. در حالی که این فرد نخبه بوده است و جرم اون تنها این بوده است که در کردستان سرمایه‌گذاری کرده است. اگر فرد متخلف است باید دستگاه قضایی برخورد کند نه از سوی دستگاهی دیگر باز داشت شود. در ضمن در بازجویی که به او گفته اند بگو با رحیمی چه ارتباطی داری؟ من اعلام می کنم که در طول زندگی‌ام با این فرد یک بار هم ملاقات نداشته‌ام. از مردم و مسوولان استان هم می‌خواهم در این مورد اعتراض کنند و زمینه های آزادی فرد را فراهم کنند و تاکید می کنم این فرد به علت اختلاف دو دستگاه قربانی شده و بدون دخالت قاضی بازداشت شده است. در صورت امکان بفرمایید اتهام این فرد چه بوده و آیا حکمی درباره وی صادر شده است یا خیر؟»

دادستان کل کشور در واکنش به این اظهارات با بیان این‌که «به هیچ وجه این گفته‌ها را تائید نمی‌کنم» ادامه داد: مطالب برخی رسانه‌ها از قول آقای رحیمی مطرح شده را نمی‌دانم و نمی‌دانم که این صحبت‌ها کامل منتشر شده یا خیر و اگر کم و زیادی از نقل قول ایشان صورت گرفته باید تکذیب شود یا اصلاح کنند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: اگر مطالب درست باشد باعث تاسف و تاثر است که یک مسوول عالی کشور بر اثر عدم اطلاع یا اطلاعات ناقص و بدون سوال از مسوولان ذیربط مطالب خلافی را بر زبان جاری کند. آقای رحیمی با بیان مطالب خلاف واقع از مردم و مسوولان استان (کردستان) خواستند اعتراض کنند در حالی که فرد مورد نظر آقای رحیمی توسط دادسرای تهران تحت تعقیب قرار گرفته و با حکم قاضی بازداشت شده است و اتهاماتی دارد.

دادستان کل کشور گفت: یکی از اتهامات این فرد اخلال در امر ارزی و پولی کشور است که باید بگویم فرد مذکور همدستانی در ارتکاب این بزه داشته است که پس از تحقیقات کامل قاضی و صدور حکم قطعی جزئیات آن بیان خواهد شد.

کد خبر 225152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز