یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: در آخرین روزهای فعالیت دولت دهم، بازار ارز تا حدودی با بلاتکلیفی مواجه شده و فعالان بازار در انتظار استقرار دولت یازدهم و اعمال سیاست‌های اقتصادی جدید هستند.

به همین دلیل روز گذشته برخی از صرافان از اعلام قیمت روی تابلو خودداری کرده بودند و به‌طور شفاهی نرخ‌ها را اعلام می‌کردند. بر این اساس هر دلار آمریکا اندکی افزایش را تجربه کرد و به 3هزار و 175تومان رسید. هر یورو هم با نرخ 4هزار و 300تومان معامله شد تا این رشد نسبی قیمت ارز موجب افزایش جزئی قیمت انواع سکه شد. روز گذشته با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا، سکه در ایران با 13هزار تومان افزایش به یک میلیون و 64هزار تومان رسید.

در این شرایط انجام معاملات صوری توسط دلالان در تقاطع خیابان منوچهری با خیابان فردوسی نیز همچنان رونق دارد. معاملاتی که در آن بدون جابه‌جایی ارز، معرکه‌گیری حرف اول را می‌زند.در شرایطی که واردکنندگان به‌دلیل اختلاف وزارت صنعت و بانک مرکزی از دریافت ارز و واردات بازمانده‌اند، اغلب تقاضای بازار به نیازهای ضروری نظیر مسافران یا دانشجویان خارج از کشور اختصاص دارد. به‌نظر می‌رسد متقاضیان ارز که عجله چندانی برای خرید ندارند، تصمیم گرفته‌اند تا تغییر دولت صبر کنند که شرایط پایدارتری در بازار ارز حاکم شود و قیمت‌ها شکل واقعی به‌خود بگیرد. بر این اساس روز گذشته هر گرم طلای 18عیار 104هزار و 300تومان و هر اونس طلای جهانی 1334دلار ارزشگذاری شده است.

کد خبر 225020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز