یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزار و 200 زندانی درپی تظاهراتی که در اعتراض به مرگ عبدل‌السالم المسماری فعال سیاسی لیبیایی درگرفت، از زندانی در بنغازی فرار کردند.

فرار از زندان

براساس گزارش گاردین، به گفته یکی از مقامات امنیتی زندان، بیشتر این زندانیان تبهکارانی بوده‌اند که اتهامات سنگینی داشته‌اند. گزارشی دیگر حاکی از این است که این شورش و تظاهرات در داخل زندان الوافیا آغاز شده‌است.

فرار از زندان یک‌روز پس از ترور فعال سیاسی مشهور لیبیایی که آغازگر شورش‌ها و ناآرامی‌هایی در بنغازی بود، رخ داده‌است،‌البته هنوز مشخص نیست میان این دو رویداد ارتباطی وجود داشته‌باشد. به گفته علی زیدان رئیس جمهور لیبی، ساکنان بخش‌های جنوبی بنغازی به این زندان یورش برده‌ و موجب فرار این زندانیان شده‌اند.

بنغازی یکی از ناپایدارترین و ناامن‌ترین بخش‌های لیبی پس از انقلاب در این کشور است. سال گذشته سفیر آمریکا و سه نفر از کارمندان این سفارت‌خانه در این شهر کشته شدند.

تعدادی از زندانیانی که از زندان گریخته بودند، توسط ماموران دستگیر شده‌اند اما مقامات زندان به تعداد دقیق این زندانیان اشاره‌ای نکرده‌اند. در میان این زندانیان گروهی کوچک از حامیان معمر قزافی نیز حضور داشته‌اند. این افراد به حمله به پایگاه‌های امنیتی متهم بوده‌اند. همچنین براساس گزارش AFP، پیش از فرار این زندانیان، شورشی در زندان درگرفته بوده‌ و از خارج از زندان نیز حملاتی آغاز شده‌بوده‌است

کد خبر 224918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز