گروه حوادث: اعضای باند زورگیری وقتی در محاصره مردم گرفتار می‌شدند، با تهدید شمشیر و قمه، آنها را کنار می‌زدند تا بتوانند از صحنه سرقت فرار کنند.

متهمان

در پی تماس شهروندان با پلیس، مأموران در جریان رفت‌وآمد چند فرد خلافکار و معتاد به خانه‌ای در جنوب تهران قرار گرفتند و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. کارآگاهان وقتی خانه را زیرنظر گرفتند متوجه شدند 2برادر به نام‌های ابراهیم و علی که هردو از مجرمان سابقه‌دار پایتخت در زمینه سرقت هستند با همدستی 2مجرم سابقه‌دار به نام فیض‌الله و صادق آنجا را پاتوق کرده و در این خانه اقدام به مصرف مواد‌مخدر و نگهداری اموال مسروقه می‌کنند.

شناسایی مالباخته‌ها

درحالی‌که بررسی‌ها در این زمینه ادامه داشت تیم تحقیق متوجه شدند که این مجرمان حرفه‌ای در زمینه زورگیری، گردنبند قاپی و کیف‌قاپی نیز فعالیت دارند چراکه بررسی پرونده‌های موجود در اداره آگاهی که در زمینه سرقت و زورگیری تشکیل شده و در آنها مالباخته‌ها اقدام به چهره‌نگاری دزدان کرده بودند، حاکی از آن بود که دزدان زورگیر همان 4 جوانی هستند که به خانه مجردی رفت‌وآمد دارند. کارآگاهان در ادامه تجسس‌های خود موفق به شناسایی چند مالباخته شدند که در دام اعضای این باند گرفتار شده بودند. بررسی اظهارات آنها نشان می‌داد که این 4‌متهم با تشکیل یک باند و با استفاده از سلاح سرد، گاز اشک‌آور و شوکر دست به زورگیری از طعمه‌هایشان می‌زدند.

تهدید با شمشیر

در ادامه تحقیقات یکی از مالباخته‌ها که در دام زورگیران مسلح گرفتار شده بود در شکایت خود به مأموران گفت: چند وقت پیش متهمان که سوار بر موتور بودند به سمت من حمله کردند و قصد سرقت کیف مرا داشتند اما من نیز مقاومت کردم و فریادزنان از مردم کمک خواستم. وی افزود: با حضور شهروندان، متهمان با شمشیر و قمه آنها را ترساندند و سرانجام با تهدید، کیف مرا سرقت کرده و پا به فرار گذاشتند.

با اطلاعات به‌دست آمده، هماهنگی‌های قضایی با بازپرس دادسرای ناحیه 11تهران انجام شد و کارآگاهان هر 4متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. این در حالی بود که مأموران در بازرسی از آنجا، علاوه بر کشف سلاح سرد موفق به کشف اموال مسروقه شدند.

متهمان دستگیر شده بعد از انتقال به پایگاه هشتم آگاهی به ده‌ها فقره زورگیری و کیف‌قاپی در مناطق مختلف سطح تهران به‌ویژه در مناطق مرکزی و با استفاده از موتورسیکلت‌های مسروقه اعتراف کردند. اعضای این باند مسلح با موتورهای طرح هوندا 125و آپاچی مسروقه دست به سرقت زده و بعد از آن موتورسیکلت‌های مسروقه را در مناطق خلوت رها می‌کردند.

اعضای این باند نه‌تنها سرقت و زورگیری بلکه حمل و نگهداری مواد‌مخدر نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند. سرهنگ میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به سرقت و زورگیری به شیوه گروهی، شناسایی متهمان از سوی مالباختگان، کشف انواع سلاح سرد از مخفیگاه متهمان و همچنین احتمال افزایش جرائم و تعداد مالباختگان، دستور انتشار تصاویر بدون پوشش هر 4‌متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده است؛ بنابراین از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 224828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز