همشهری آنلاین: رحیمی با انتقاد از بازداشت و زندانی کردن مدیرعامل شرکت "خ" که سال گذشته در جریان مسائل ارزی به وجود آمده در کشور، بازداشت شده بود، گفت: من امروز از آقای استاندار در مورد وضعیت وی پرسیدم که وی اعلام کرد این فرد همچنان بازداشت است و این برای کردستان خیلی بد است و همه باید به این موضوع اعتراض کنند و من انتظار دارم که نماینده ولی فقیه در کردستان و نمایندگان مردم در این استان به این موضوع اعتراض کرده تا زمینه برای آزادی وی فراهم شود.

محمد رضا رحیمی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح مرکز جراحی قلب شهید بروجردی در سنندج اظهار داشت: کردستان دیگر استان محرومی نیست چرا که در تمام شاخص‌ها این استان رشد بسیار خوبی پیدا کرده است و به همین دلیل دیگر واژه محروم زیبنده این استان نیست.

وی ادامه داد: کردستان یکی از استان‌های زیبا و قشنگ در کشور است که مردم این استان نیز قشنگ هستند و دیگر نباید این استان را محروم دانست ولی باید به این نکته هم اشاره کرد که این استان تنها در حوزه صنعت محروم است که البته زیرساخت‌ها در این بخش آماده شده و باید سرمایه گذار برای توسعه آن جذب شود.

اهم اظهارات رحیمی به نقل از مهر از این قرار است:

  • هم اکنون پروژه‌ها و طرح‌های متعددی در حوزه صنعت در استان کردستان در آستانه بهره برداری است که باید اعتبارات ویژه‌ای به این مهم اختصاص داد و من قول می‌دهم که ظرف یکی دو روز آینده آقای استاندار بیاید تا اعتباری ویژه در اختیار وی قرار دهیم و این پروژه‌ها نیز به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.
  • در حالی که عملکرد دولت احمدی نژاد در راستای توسعه همه جانبه استان کردستان در طول هشت سال اخیر با هیچکدام از دولت‌های قبلی قابل مقایسه نیست ولی عده‌ای دوست ندارند که این استان توسعه پیدا کند و به همین دلیل با بهانه‌های مختلف جلوی این کار را می‌گیرند.
  • (با انتقاد از بازداشت و زندانی کردن مدیرعامل شرکت "خ" که سال گذشته در جریان مسائل ارزی به وجود آمده در کشور، بازداشت شد) من در طول عمرم از نوشیدنی‌های این شرکت نخورده‌ام و حتی برای یک بار مدیرعامل این کارخانه را نیز ندیده‌ام ولی در بازجویی از وی پرسیده‌اند تو باید اعلام کنی که با رحیمی چه ارتباطی داری.
  • دو دستگاه و سازمان در کشور اختلاف دارند و این فرد قربانی این اختلاف شده و وی را زندانی کرده‌اند این در حالی که ما در کشور قوه قضائیه داریم و اگر این فرد تخلفی کرده است باید دستگاه قضا با وی برخورد کند نه اینکه از سوی یک نهاد دیگر بازداشت شود و کسی هم در این خصوص پاسخگو نباشد.
  • من امروز از آقای استاندار در مورد وضعیت وی پرسیدم که وی اعلام کرد این فرد همچنان بازداشت است و این برای کردستان خیلی بد است و همه باید به این موضوع اعتراض کنند و من انتظار دارم که نماینده ولی فقیه در کردستان و نمایندگان مردم در این استان به این موضوع اعتراض کرده تا زمینه برای آزادی وی فراهم شود.
  • جرم مدیرعامل این شرکت و این سرمایه گذار کردستانی این است که این فرد آمده و در کردستان سرمایه گذاری کرده است، اگر وی سرمایه گذاری‌اش را در کشور خارجی انجام می‌داد کسی با وی کاری نداشت ولی وقتی که در کردستان سرمایه گذاری کرده است همه به وی گیر می‌دهند و امروز هم بازداشت شده است.
  • (با انتقاد از بی‌تفاوتی نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس) اگر شما به عنوان نماینده مردم به دنبال منافع مردم کردستان هستید بسم الله وارد میدان شده و نسبت به این بازداشت اعتراض کنید تا فرد نامبرده آزاد شود و افراد بیشتری ترغیب شوند تا در کردستان سرمایه گذاری کنند.
  • یکی از نخبگان کردستان همین فرد است که بدون هیچگونه دلیلی زندانی است و وقتی که ما از نخبگان این استان حمایت نکنیم در حوزه سرمایه گذاری برای صنعت کردستان هم دچار مشکل می‌شویم و باز هم من اعلام می‌کنم که در طول زندگی حتی یک بار این فرد را ندیده‌ام و هیچ ارتباطی با من ندارد.
  • ما در کردستان باید یک جنبش راه انداخته تا این استان به سمت تعالی راه پیدا کند نه مثل آن آقایی که به عنوان نماینده مردم مجلس راه پیدا کرده و هی حرف‌های بی‌ربط می‌زند، از استاندار و مدیران کردستان انتقاد می‌کند؟ باید به وی بگوییم که اگر تو راست می‌گویی در این مدت برای مردم چه کار کرده‌ای، باید جواب دهد که آیا توانسته حتی یک پزشک متخصص برای این استان جذب کند در حالی که دولت در حوزه بهداشت و درمان در کردستان غوغا کرده است.
  • زمانی که در سال 76 ما استانداری کردستان را تحویل دادیم نرخ بیکاری در این استان کمتر از میانگین کشوری بود و در آن زمان نرخ بیکاری در کشور 9.4 بود و در استان کردستان این میزان 9.1 بود ولی استاندار بعدی که آمد به همراه یکی از دوستان نماینده‌اش اعلام کردند که رحیمی آمار بیکاری را کمتر اعلام کرده تا بودجه و اعتبارات کردستان کاهش یابد.
کد خبر 224782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز