همشهری‌آنلاین: در حالی که چهارم مرداد ماه قطعی‌های یک تا ۱۲ ساعته در نقاط مختلف تهران ادامه داشت، مردم خواهان اعلام زمان‌های قطعی آب تهران از سوی مسئولان شدند.

تسنیم نوشت: چهارم مرداد ماه مردم منطقه 10 تهران حوالی سلسبیل از قطعی 12 ساعته آب منازل مسکونی‌شان خبر دادند. طبق گزارش‌های مردمی از این منطقه، دیروز قطعی 12 ساعته آب در حوالی سلسبیل تجربه شد. برخی از مردم این منطقه که پیش‌بینی این قطعی طولانی آب را نداشتند با گلایه از این اقدام بدون هماهنگی آبفای تهران اعلام کردند که ناچار به مراجعه به منازل بستگان شده‌اند.

مردم منطقه 4 تهران در محدوده تهران‌پارس روز گذشته از قطعی‌های مستمر آب طی 5 روز گذشته خبر دادند. جمع‌بندی گفته‌های ساکنان تهران‌پارس نشان می‌دهد در 5 روز گذشته به‌طور تقریباً منظم آب برخی ساکنان از ساعت 5 بعدازظهر تا نزدیکی‌های افطار قطع می‌شود.

برخی دیگر از ساکنان تهران‌پارس نیز از قطعی‌های نامنظم آب به‌اندازه 20 دقیقه تا یک ساعت و کمبود فشار در طبقات بالاتر آپارتمان‌های مسکونی گلایه داشتند.

ساکنان سبلان شمالی، عباس‌آباد، هفتِ تیر، سعادت‌آباد و پونک نیز در تماس‌های جداگانه از قطعی‌های یک تا سه ساعته آب در این مناطق خبر دادند. عمده تماس‌ها از این مناطق، حاکی از قطعی‌های نامنظم آب و اُفت فشار آب بود.

گله‌مندترین شهروندان تهران، ساکنان افسریه بودند. برخی ساکنان این منطقه از قطعی 12 ساعته آب در روز پنج‌شنبه و قطعی چندساعته در روز گذشته خبر دادند.

ساکنان افسریه که از قطعی‌های بدون اطلاع قبلی انتقاد داشتند، با اشاره به فروش بالای آب معدنی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته در این منطقه، اذعان داشتند که برای مصارف بهداشتی و شست‌وشو نیز مجبور به استفاده از بطری‌های آب معدنی شده‌اند.

برخی ساکنان مناطق جنوبی پایتخت نیز از اُفت فشارهای موردی و مقطعی آب خبر دادند. تعداد معدودی از ساکنان مناطق غربی تهران نیز از تلخ شدن آب شرب لوله‌کشی منازلشان بیشتر در منطقه شهران در یک هفته اخیر گلایه داشته‌اند اما برخی ساکنان شهرک غرب با اعلام اینکه در کیفیت آب تفاوتی احساس نکرده‌اند از اُفت فشار در طبقات بالایی و قطعی‌های پراکنده آب خبر دادند.

در جمع‌بندی تمامی گفته‌های پایتخت نشینان (جامعه آماری پراکنده این گزارش میدانی) این نکته مشترک است که در صورت بروز بحران آبی در پایتخت و نیاز به جیره‌بندی و قطعی‌های تعیین شده، زمان‌های آن پیش از اعمال به قطع آب از سوی رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی شود.

از سوی دیگر در مناطقی که بیشترین آمار مصرف آب در هفته گذشته را به خود اختصاص داده‌اند و بین مردم نیز به‌عنوان مناطق پرمصرف آب شناخته می‌شوند، قطعی‌های آب طولانی‌تر و میزان نواسانات بیشتر بود. چرا که در مناطقی چون نارمک و حوالی خیابان پیروزی که مصرف آب نسبت به دیگر مناطق پرمصرف پایتخت کمتر است، شهروندان از اُفت فشار و قطعی آب گلایه‌ای نداشتند.

کد خبر 224781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز