گروه حوادث: پس از اینکه خانواده کوهنوردان ناپدید شده در هیمالیا، مرگ فرزندان خود را پذیرفتند، عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن آنها متوقف شد.

کوه نورد ایرانی

روز پنجشنبه، جلسه‌ای با حضور مسئولان باشگاه کوهنوردی آرش و خانواده کوهنوردان ناپدید شده در هیمالیا برگزار شد تا این خانواده‌ها در جریان عملیات جست‌وجو قرار بگیرند. همایون بختیاری، دبیر باشگاه کوهنوردی آرش گفت: در این دیدار نحوه امداد و جست‌وجو برای یافتن 3کوهنورد جوان را تشریح کردیم و خانواده‌ها نیز با سعه صدر مرگ فرزندانشان را پذیرفتند.

آنها به‌صورت کامل در جریان اقداماتی که برای یافتن 3کوهنورد جوان انجام دادیم قرار گرفتند و ما به آنها گفتیم که با توجه به اظهارات کارشناسان خبره کوهنوردی و امداد و نجات متأسفانه هر سه کوهنورد ایرانی جان خود را از دست داده‌اند و جایی که حدس می‌زنیم پیکر آنها در آنجا باشد بسیار صعب العبور و غیرقابل دسترسی و ممکن است باعث مرگ جست‌وجوگران شود.

خانواده این سه عزیز نیز با این اتفاق تلخ کنار آمدند و ما هم از آنها اجازه گرفتیم که تیم‌ امداد و نجات خود را از منطقه پایین بیاوریم، چون شرایط جوی در آنجا مناسب نیست. بختیاری با اشاره به‌کار بزرگ این سه کوهنورد درخصوص بازگشایی مسیر جدید برای صعود به قله برودپیک تأکید کرد: در دنیا کمتر کشورهایی می‌توانند این کار را انجام دهند و من خودم که در پاکستان بودم کوهنوردان مشهور به این موضوع اذعان داشتند که کار آنها قابل تحسین و کم نظیر بود. چند نفر از آنها نیز پرچم ایران که این سه کوهنورد برافراشته کردند را دیده بودند.

وی افزود: خانواده 2نفر از این کوهنوردان اعلام کردند که راضی هستند آنها در همان کوهستان آرام بگیرند و تنها یکی از خانواده‌ها گفت که اگر در آینده این امکان وجود داشت، جسد فرزندشان به پایین منتقل شود. براساس این گزارش، 3کوهنورد ایرانی به نام‌های آیدین بزرگی، مجتبی جراحی و پویا کیوانی سه‌شنبه 25تیرماه بعد از اینکه از مسیری جدید به قله ۸۰۴۷ متری برودپیک صعود و نام این مسیر را به نام ایران ثبت کردند، در هنگام بازگشت گرفتار توفان شده و راهشان را گم کردند. آنها بعد از گرفتار شدن در منطقه‌ای در ارتفاع 7600متری، چندبار توانستند با کمپ اصلی تماس بگیرند اما پس از آن دیگر خبری از آنها نشد و جست‌وجو برای پیدا کردن این سه کوهنورد بی‌نتیجه ماند.

کد خبر 224672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز