همشهری آنلاین: مراسم آبگیری سد سیازاخ دیواندره در استان کردستان عصر جمعه چهارم مرداد با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.

سد سیازاخ دیواندره

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی پس از ورود به فرودگاه سنندج از سوی استاندار، فرماندار و جمعی از مقام های محلی این استان مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن برای حضور در مراسم آبگیری سد سیازاخ دیواندره وارد این منطقه شد.

از جمله اهداف این طرح تامین آب ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه ، تامین آب شرب شهرستان های دیواندره و بیجار و آبزی پروری در پایاب و برق آبی و صنایع است.

این سد به طول ۲۸۵ متر و در عرض ۸ متر و با ارتفاع ۷۶ متر است و برای ساخت آن بالغ بر یکصد و پانزده میلیارد تومان هزینه شده است.
گفتنی است این سد یکی از بزرگترین سدهای استان کردستان و از جمله طرح های مهر ماندگار به شمار می‌رود.

معاون اول رییس جمهوری پس از شرکت در مراسم آبگیری این سد در جمع اهالی دیواندره با اشاره به این که کلنگ زنی این سد به ۱۷ سال پیش برمی گردد گفت: البته این سد می بایست زودتر از این ها احداث می شد اما خوشحالیم که امروز در دولت دهم شاهد مراسم آبگیری این سد هستیم.

رحیمی با اشاره به این که برای احداث این سد دولت دهم در سال گذشته با فروش اموال دولتی توانست بخشی از هزینه های این سد را که یکی از پروژه های مهرماندگار به شمار می رود تامین کند، افزود: مردمان دیواندره انسان های سخت کوشی هستند که در گذشته نیز به دلایل مختلفی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ، بنابراین برای مناطقی که نیاز به یکسری امکانات دارند باید گام های لازم برداشته شود و در راستای شکوفایی بیش از پیش این مناطق تلاش کرد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری عصر امروز جمعه به منظور افتتاح چندین پروژه عمرانی صنعتی عازم استان کردستان شد. مجید نامجو وزیر نیرو معاون اول رییس جمهوری را در این سفر دو روزه همراهی می کند.

کد خبر 224665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز