همشهری آنلاین: منابع روسی از سفر ولادیمیر پوتین به تهران برای دیدار با حسن روحانی و مذاکره با وی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه "کامرسانت" به نقل از منابع مطلعی که برنامه سفر رییس‌جمهور روسیه را آماده می‌کنند، گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در تاریخ 12 اوت (21 مرداد) برای مذاکره با حسن روحانی، رییس جمهور جدید ایران درباره برنامه هسته‌ی ایران به تهران سفر می‌کند. کرملین امیدوار است رییس جمهور جدید ایران بن‌بست در خصوص برنامه هسته‌‎ای ایران را بشکند.

بنا بر این گزارش پوتین همچنین درباره نیروگاه بوشهر مذاکراتی خواهد داشت و انتظار می‌رود که انتقال سیستم‌های آنتی -2500 به جای سیستم‌های اس-300 به ایران نیز از موضوع مذاکرات باشد. پوتین تلاش خواهد کرد ایران را متقاعد کند از شکایتش علیه روس آبارون اکسپورت که به تعهدش برای فروش این سیستم‌ها به ایران عمل نکرد، صرف نظر کند.

روس‎ها اذعان کرده‌اند که از هیچ شانسی برای پیروزی در این پرونده حقوقی برخوردار نیستند.

طبق این گزارش یک منبع نزدیک به وزارت امور خارجه ایران گفت که این سفر برای تاریخ 12 و 13 اوت برنامه ریزی شده است. یک منبع کرملین این اطلاعات را تایید کرد و گفت که بسته به دستور کار سفر، سفر پوتین یک یا 2روزه خواهد بود.

پوتین در اکتبر 2007 نیز به عنوان اولین رییس جمهور روسیه بعد از سال 1943، برای شرکت در کنفرانس خزر به تهران سفر کرد و با رییس جمهور و رهبر معظم ایران دیدار و مذاکره کرد. احتمال می رود که او اولین رییس جمهوری باشد که با حسن روحانی پس از مراسم تحلیف وی در تاریخ چهارم اوت دیدار می کند.

پوتین در ماه ژوئن تاکید کرد که ایران به قواعد هسته‌‌ای پایبند است و هیچ مدرکی که نشان دهد ایران به دنبال مقاصد غیر صلح آمیز هسته ‌ای است وجود ندارد.

کد خبر 224488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز