سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: صبح روز سه‌شنبه در حمله به دو راهپیمایی حامیان محمد مرسی، در الجیزه و قاهره 9 تن کشته و 86 تن دیگر زخمی شدند.

9 کشته و 86 زخمی در حمله به تظاهرات‌ حامیان مرسی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه خبری الجزیرة گزارش داد، گروهی از شورشیان با بمب‌های دست‌ساز و سلاح‌ به تحصن‌کنندگان حامی محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در میدان الجیزه حمله کردند.

منابع حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین پیشتر اعلام کرده بودند، بر اثر این حمله سه تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند اما شبکه اسکای نیوز عربی در خبری جدید آمار تلفات را 9 کشته و 86 زخمی گزارش کرد.

منابع در ادامه اعلام کردند که ده‌ها خودروهای تحصن‌کنندگان درمیدان النهضة نیز به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی مصر راهپیمایی طرفداران مرسی را که در مسیر بازگشت به میدان رابعه العدویة بود، هدف شلیک گلوله قرار دادند و یک تن را کشته و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.

بعد از حمله به این راهپیمایی، تعدادی از مجروحان به بیمارستان صحرایی در رابعه العدویة رفتند تا به صورت اولیه درمان شوند.

تحصن‌کنندگان حامی رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر هر از گاهی تلاش می‌کنند تا از میدان رابعه العدویة راهپیمایی‌هایی برگزار کنند، اما این راهپیمایی‌ها هدف حملات قرار می‌گیرد.

محمد سعید، روزنامه‌نگار مصری که در میدا النهضة حضور داشت، تصریح کرد که تعدادی از شورشیان با حمایت نیروهای امنیتی به خودروهای تحصن‌کنندگان کوکتل مولوتف پرتاب کردند.

در همین حال، محمد البلتاجی، از رهبران حزب آزادی و عدالت اظهار کرد که برخورد نیروهای امنیتی و شورشیان به تحصن‌کنندگان در میدان النهضة نشانگر تلاش‌های "نظام کودتاچی" در مصر است که تلاش می‌کند به هر هزینه‌ای و حتی با ریختن خون مصری‌ها، تحصن‌های حامیان محمد مرسی را متفرق کند.

وی تصریح کرد که شورشیان و نیروهای پلیس تلاش کردند تا تحصن‌کنندگان در میدان رابعه العدویة را متفرق کنند.

استان‌های گوناگون مصر روز دوشنبه بنا به فراخوان "ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت" شاهد برپایی تظاهرات گسترده حامیان مرسی بودند.

راهپیمایی‌ها در قاهره، الجیزه، اسکندریه، القلیوبیة، اسیوط، المنیا، العریش، کفرالشیخ، البحیرة و استان‌های دیگر مصر برگزار شد.

زمانی که حامیان مرسی به سمت سفارتخانه آمریکا در حرکت بودند، درگیری‌هایی میان آنها با مخالفان رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر در شهر قلیوب در شمال قاهره رخ داد.

کد خبر 224359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز