احمدی‌نژاد در پاسخ به نامه مسعود جعفری جوزانی مبنی بر اعلام نظر درباره تفاهمنامه 13تیر‌ماه گذشته درخصوص نحوه ادامه فعالیت خانه سینما گفت: خانه سینما یک مجموعه صنفی و غیردولتی است.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: برای بازگشایی خانه سینما تفاهمنامه 13تیر که میان رئیس سازمان سینمایی و اعضای هیأت مدیره خانه سینما صورت گرفته بود ملاک عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به موانع پدید آمده در مسیر فعالیت خانه سینما بیان کرد: دولت به‌دلیل اهمیتی که برای عرصه هنر و به‌ویژه فعالیت‌های سینمایی قائل است، برای حل مشکل وارد شده که نتیجه آن تدوین اساسنامه اصلاحی و ابلاغ آن برای اجرا بوده است.

اظهارات توحیدی و توصیه‌اش به سازمان سینمایی

رئیس هیأت مدیره خانه سینما در پی نامه اخیر رئیس‌جمهور گفت: ما هم در راستای عمل به تفاهمنامه 13تیرماه، مجمع عمومی 6مرداد را در همان مکان و زمان (خانه سینما در خیابان بهار) برگزار و به سازمان سینمایی توصیه می‌کنیم که در مورد ناظرین وزارت ارشاد در مجمع عمومی تجدید نظر کنند.

فرهاد توحیدی به ایسنا توضیح داد: ما از آقای رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم که در پاسخ به آقای جعفری‌جوزانی باز هم بر تفاهمنامه 13تیرماه تأکید کردند و با وجود اظهارات مسئولان ارشاد که توافق را محترم ندانستند و یکجانبه آن را ملغی اعلام کردند، نمایندگان خانه سینما بخشی از تفاهم را انجام دادند و باقی بندهای تفاهم هم در حال انجام است. وی یادآور شد: در جریان اجرای تفاهمنامه بودیم که با عدم‌پایبندی به تفاهم، دوستانمان راه دیگری را در پیش گرفتند که منجر به تشکیل مجمع عمومی 19تیرماه با حضور 10صنف شد.

توحیدی با اشاره به تفاهم 13تیر ماه با رئیس‌جمهور دوباره تأکید کرد: ما به مفاد آن تفاهمنامه پایبند هستیم و با توجه به تأکید مجدد آقای احمدی‌نژاد بر اینکه تشکل دیگری رسمیت ندارد و همه اقدامات انجام شده ملغی است، ما هم در راستای عمل به تفاهمنامه 13تیرماه، مجمع عمومی 6 مرداد را در همان مکان و زمان برگزار و به سازمان سینمایی توصیه می‌کنیم که در مورد ناظرین در مجمع عمومی تجدید نظر کنند چون آنها خصومت آشکاری با خانه سینما دارند و آنها بودند که تفاهمنامه 13تیرماه را ملغی کردند و نقشی اساسی به‌عنوان صحنه‌گردانان در برگزاری مجموع عمومی 19تیر داشتند پس نمی‌توانند ناظرین بیطرفی باشند.

کاسه‌ساز: ما قانونا هیأت مدیره خانه سینما هستیم

این درحالی است که رئیس هیأت مدیره و سخنگوی جامعه اصناف سینمای ایران درباره دستور اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اجرای توافقنامه 13تیرماه درخصوص خانه سینما، اظهار کرد: ما همان موقع هم موافق بودیم اما همین آقایان که توافقنامه را امضا کردند، آن را قبول نکردند. نامه 8 ماده‌ای هم که آقای شمقدری نوشت در همان راستا بود. وی افزود: ظاهرا آقایان هرچه به نفعشان باشد قبول می‌کنند وهرچه نباشد قبول نمی‌کنند و به‌نظر من این آقایان دیگر قابل اعتماد نیستند و باید جمع دیگری از خانه سینما وارد شوند تا بتوان به آنها اعتماد کرد.

وی با اشاره به درخواست اخیر رئیس هیأت مدیره خانه سینما درباره تجدید نظر در افراد ناظر از سوی سازمان سینمایی، گفت: آقایان در چه جایگاهی هستند که تقاضای تجدید نظر در ناظر می‌کنند؟! الان چون احساس می‌کنند چیزی در دستشان نیست می‌گویند آن تفاهمنامه را قبول می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه بخواهند مجمع عمومی برگزار کنند یک‌بار دیگر آن تفاهمنامه را با دقت مطالعه کنند. رئیس هیأت مدیره جامعه اصناف سینمایی با بیان اینکه ما قانونا هیأت مدیره خانه سینما هستیم، گفت: ارشاد هم آن را قبول کرده و کارمان را انجام می‌دهیم .

کد خبر 224268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز