دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حامد کرزی با تعیین شرط ،به دعوت پاکستان برای سفر به اسلام آباد پاسخی سرد داد.

Karzai

حامد کرزی،رئیس‌جمهور افغانستان  برگزاری هرگونه مذاکرات سطح بالا برای بهبود روابط بسیار سرد دو کشور را به انجام  چند پیش شرط منوط کرد.

پاکستان روز یکشنبه دیپلمات بلندپایه خود را برای ارائه کمک‌های بیشتر به افغانستان برای رسیدن به توافق با شورشیان طالبان و پایان‌دادن به 12 سال جنگ، به کابل فرستاد.

مشاور ارشد نخست‌وزیر پاکستان با وزیر امور خارجه افغانستان و همچنین حامد کرزی دیدار کرد تا شخصا از سوی نواز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان از رئیس جمهور افغانستان برای سفر به اسلام آباد دعوت کند.

دفتر کرزی روز دوشنبه اعلام کرد رئیس‌جمهور افغانستان " به صورت کلی" این دعوت را پذیرفته‌است.

بنا به گزارش بیزینس استاندارد،رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد تنها در صورتی هیئت بلندپایه افغان از پاکستان دیدار خواهند کرد که دستور کار این سفر مشخص شود، آمادگی های اولیه انجام بشود و " مبارزه جدی و موثر علیه تروریسم و اجرای روند صلح در صدر دستور کار دو طرف باشد."

رسانه‌های پاکستان از جمله پاکستان آبزرور این حرکت کرزی را رفتاری غیرعادی و عجیب خوانده‌اند.

روابط بین این دو همسایه با بی اعتمادی و اتهامات دو جانبه درباره طالبان و دیگر جنگجویان عجین شده است.

سر تاج عزیز بلندپایه‌ترین مقام دولت جدید پاکستان است که در بحبوحه وخامت روابط اسلام آباد و کابل به افغانستان سفر کرده‌است.

عزیز ادعای بسیاری از مقام‌های افغانستان را که می گویند پاکستان طالبان را کنترل می کند، رد کرد و گفت : ما فقط در برخی موارد تماس‌هایی با طالبان داریم.

کد خبر 224174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز