دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس نتایج یک مطالعه ۲۰ ساله محققان انگلیسی اعلام کردند: فراوانی بیماری آلزایمر در دو دهه اخیر در میان گروه سنی ۶۵ سال به بالا کاهش داشته است

به گزارش ایرنا، مطالعات اخیر محققان انگلیسی نشان می‌دهد فراوانی بیماری آلزایمر در میان سالمندان پایین‌تر از حد انتظار است.

این پژوهش به رهبری دکتر کارول برین در موسسه سلامت عمومی کمبریج انگلستان بر روی دو گروه ۷هزار نفری انجام شد. این افراد که از مناطق مختلف انگلستان و ولز انتخاب شده بودند، نخستین بار در سال ۱۹۹۰ و سپس بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ با هم مقایسه شدند.

دانشمندان پس از مقایسه نتایج این پژوهش اعلام کردند: جمعیت افراد ۶۵ سال به بالا که در ۲۰ سال اخیر به بیماری آلزایمر مبتلا شدند، نسبت به قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است و از ۸،۳ % به ۶،۵% رسیده است.

به گفته محققان انگلیسی، پیشگیری بهتر و درمان زودتر بیماری‌های قلبی و عروقی که برای بیماران آلزایمری یک عامل خطرساز شناخته می‌شود و همچنین افزایش قابل توجه سطح آموزش در ۲۰ سال گذشته از عوامل کاهش مبتلایان به این بیماری است.

محققان این پژوهش همچنین اعلام کردند: داشتن روش زندگی سالم و مراقبت از بدن در برابرعوامل خطرساز این بیماری، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.

درحالی که هنوز هیچ درمان موثری برای به تاخیر انداختن و یا درمان آلزایمر وجود ندارد، دانشمندان نتایج تحقیقات اخیرشان را روزنه امیدی برای پیدا کردن درمان این بیماری می‌دانند.

آلزایمر بیماری عصبی است که باعث از دست دادن حافظه، کاهش عملکرد مغز، و تغییر شخصیت فرد مبتلا می‌شود. مواد غذایی مثل ماهی، سیب، زردچوبه، گردو، بادام، سویا و روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارند.

کد خبر 224096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز