یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان و محققان چینی راهی آسان و مطمئن برای تولید سلول‌های بنیادین ابداع کرده تا از آن برای تولید بافت‌ها و اندام‌ها در درمان بیماری‌ها استفاده شود

تولید سلول‌های بنیادی به روش چینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان چینی با انتشار مقاله‌ای در مجله ساینس، شیوه تولید معجونی جدید از ترکیبات مولکولی کوچک را برای برنامه نویسی دوباره سلول‌های بدنی و تبدیل شدن آنها به حالت پرتوان با توانایی تشکیل سایر انواع سلول‌ها در بدن را شرح داده‌اند.

پیش از این، برای ایجاد این شرایط پرتوان انجام دستکاری‌های ژنتیکی ضروری بود که فرآیند پیچیده و دشوار جدید با التزامات بالینی محدودی را نیز به دنبال داشت.

دنگ هونگ کوی از دانشگاه پکن به عنوان یکی از محققان این پروژه گفت: استفاده از ترکیباتی به کوچکی مولکول یک روش کاملا جدید برای پرتوان کردن سلول‌های بنیادی است.

این محققان در مقاله خود آورده‌اند که مولکول‌های کوچک دارای مزایای مختلفی هستند، آنها می‌توانند سلول‌های قابل نفوذ، غیر ایمنی زا و مقرون به صرفه بوده و به سادگی ترکیب شده، حفظ و استاندارد سازی بشوند.

آنها اظهار داشتند که نتایج این تحقیقات فراهم کننده شرایطی برای مطلوب کردن استفاده از این سلول‌ها در پزشکی ترمیمی است، تا دیگر محققان مجبور به دستکاری ژنتیکی و شرایط دشوار دیگر برای رسیدن به این نوع سلول‌ها نباشند.

پزشکی ترمیمی‏ شاخه ‌ای از علم نوین پزشکی است که هدف آن ترمیم و احیای بافت یا اندام آسیب دیده یا از دست رفته است که باتوجه به نوع رویکرد و روش درمانی به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود.

کد خبر 224006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز