یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خودروی تانک‌بر صیاد به عنوان جدیدترین دستاورد نزاجا رونمایی شد.

تانک بر صیاد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم رونمایی از این خودروی تاکتیکی گفت: در راستای تحرک‌پذیری بالای نیروی زمینی ارتش به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در نبردهای ناهمتراز، "خودروی تانک‌بر صیاد" به عنوان جدیدترین دستاورد این نیرو طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: این خودرو که یک خودروی استراتژیک محسوب می‌شود، می‌تواند انواع ادوات زرهی، تانک و خودروهای شنی‌دار را به مناطق عملیاتی مورد نظر در کمترین زمان منتقل کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تحرک و قدرت جابجایی این خودرو به گونه‌ایست که می‌توان با بکارگیری تعدادی از آنها، یک گردان زرهی را طی یک روز به نقاط دور دست کشور کشور منتقل کرد.

پوردستان افزود: خودروی تانک‌بر "صیاد" با قدرت موتور 610 اسب بخار و قابلیت کشندگی بیش از 70 تن در راستای نیاز نیروی زمینی ارتش به چابکی، چالاکی و جابجایی سریع یگانها در جنگ های نسل آینده، از امروز به طور رسمی به ناوگان حمل و نقل سنگین این نیرو پیوست.

کد خبر 224002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز