همشهری آنلاین: معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیا و حفاظت از تالاب‌های کشور از اولویت‌های این سازمان است، گفت: به زودی اولین قانون جامع تالاب‌های کشور تدوین می‌شود

تدوین اولین قانون جامع تالاب‌های کشور

به گزارش ایرنا، مسعود باقر زاده کریمی اظهارداشت: با وجود پیگیری‌های زیاد سازمان حفاظت محیط زیست، طرح یک ماده‌ای نجات و احیای دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مجدد این سازمان مقرر شد، این طرح با عنوان طرح جامع مدیریت تالاب‌های کشور در مجلس مطرح شود.

باقرزاده کریمی از تدوین اولین قانون جامع تالاب‌های کشور خبر داد و گفت: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ‌وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس این قانون تا سه هفته آینده نهایی و در کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: این قانون مشتمل بر ۳۰ ماده است که تمام مباحث مربوط به حفظ، احیا و بهره برداری صحیح از تالاب‌ها و راهکارهای قانونی برای اعمال مدیریت نوین تالاب‌ها عنوان شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این قانون وظایف همه دستگاه‌های مسئول از جمله صدا و سیما، قوه قضاییه و دولت مشخص شده است.

به گفته باقر زاده طرح جامع مدیریت تالاب‌های کشور، طرحی جامع نگر است که امید است با همکاری دستگاه‌های مسئول به اجرا درآید.

کد خبر 223951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز