شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تالار بورس کشاورزی در استان اصفهان، در صورت موافقت سازمان بورس به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، احمد کبیری، دبیر کل بورس کشاورزی با بیان این مطلب گفت: گشایش این تالار هیچ مغایرتی با قانون جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالا ندارد ضمن اینکه بورس کالا برای توسعه فعالیت های خود نیازمند راه اندازی تالارهای منطقه ای است تا فعالان و تولید کنندگان کالا دسترسی آسانی به این گونه تالارهای منطقه ای داشته باشند.

کبیری ادامه داد: 8 استان آمادگی خود را برای تشکیل بورس منطقه ای اعلام کرده بودند که مسئولان بورس کشاورزی در سال 84 مجوز راه اندازی دو تالار گلستان و اصفهان را اخذ کردند، تالار گلستان سال گذشته افتتاح شد و هم اکنون تمهیدات لازم برای راه اندازی تالار اصفهان فراهم شده است.

وی در خصوص دلایل انتخاب دو استان گلستان و اصفهان برای راه اندازی بورس منطقه ای توضیح داد: این دو استان پتانسیل، امکانات و تجهیزات لازم را برای افتتاح تالار منطقه ای دارند.

دبیر کل بورس کشاورزی در باره عرضه محصولات جدید در این بورس گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره بورس کشاورزی، کالاهایی که قابلیت استاندارد سازی، رقابت پذیری، حمل مناسب و حجم قابل قبول برای عرضه را داشته باشند مجوز ورود به این بورس را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در هفته های اخیر تفاله چغندر قند، تخم مرغ نطفه دار، سبوس گندم و مرغ منجمد در تالار بورس کشاورزی عرضه شده است، افزود: کالاهای جدید به تدریج در روزهای آینده در بورس عرضه خواهند شد.

کد خبر 22380

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز