همشهری‌آنلاین: قبل از تظاهرات میلیونی طرفداران ارتش در میدان التحریر و کاخ ریاست جمهوری و تظاهرات میلیونی طرفداران اخوان المسلمین و دیگر احزاب اسلامی طرفدارا مرسی در مناطق دیگر، تدابیر امنیتی شدیدی در مبادی ورودی و خروجی منطقه القاهره الکبری به منظور جلوگیری ورود سلاح به داخل میادین قاهره و استفاده از آن در تظاهرات اتخاذ شده است.

تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع نوشت: از سوی دیگر تظاهرکنندگان در داخل میدان التحریر بامداد امروز 28 تیر ماه نماز صبح را به جای آوردند و کمیته‌های امنیتی موجود در میدان اقدام به کنترل مبادی ورودی و خروجی از میدان کردند و بلافاصله پس از نماز صبح افراد حاضر در میدان خود را مهیا تظاهرات کرده‌اند.

این در حالی است که احمد محمد علی سخنگوی ارتش مصر گفت: ارتش مصر از روند سیاسی کنار کشیده است و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر هیچ طمعی به قدرت و تصاحب پست سیاسی ندارد و یک سرباز در نیروهای مسلح است.

وی افزود: اما اگر السیسی بازنشسته شود و تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا این مطابق با اصول دموکراسی نیست؟

احمد علی بیان کرد: آنچه رخ داد را نمی‌توان کودتای نظامی توصیف کرد زیرا رئیس دادگاه عالی قانون اساسی قدرت را در مصر به دست گرفته است و همه احزاب سیاسی کنونی با آن موافقت کرده‌اند. اینکه گفته می‌شود ارتش با جریان‌های لیبیرال علیه جریان‌های اسلامی بسیج شده است صحت ندارد.

وی افزود: همه مصری‌ها باید با یکدیگر بسیج شوند و اختلاف را کنار بگذارند. مرسی طرفداران و مخالفانی دارد و کنار گذاشتن وی از صحنه سیاسی مصر به نفع ثبات مصر است و این به مفهوم اقدام استبدادی نیست.

کد خبر 223749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز