همشهری‌آنلاین: نخستین نمونه رادارهای هواشناسی بومی جهت تشخیص وضعیت باروری ابرها در کشور به زودی رونمایی می‌شود.

نقشه

به گزارش ایسنا، دکتر داداش‌زاده، دبیر ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ساخت یک نمونه رادار هواشناسی جهت تشخیص وضعیت باروری ابرها گفت: این نمونه رادار هواشناسی بومی برای نخستین‌بار در مجموعه‌ هواشناسی کشور نصب شده و به زودی رونمایی می‌شود.

وی افزود: به دلیل تحریم‌های موجود، طی دو سال اخیر حمایت‌های زیادی در زمینه ساخت رادارهای هواشناسی توسط ستاد صورت گرفته است. با حمایت‌های موجود در حال حاضر یکی از رادارهای هواشناسی ساخت داخل تولید و در کشور نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته که به زودی این رادار رونمایی و طی آن جزئیات رادار اعلام خواهد شد.

داداش زاده ادامه داد: بسیاری از رادارهایی که در کشور وجود دارند از خارج کشور وارد شد‌ه‌اند که در این راستا برای اولین بار یک نمونه رادار که می‌تواند وضعیت باروری ابرها را تشخیص دهد در کشور ساخته شده است.

وی افزود: پس از رونمایی رادارهای اولیه هواشناسی، در گام دوم نسخه‌های بعدی رادارهای هواشناسی را نیز تولید خواهیم کرد و در نسل‌های بعدی رادارهای هواشناسی، به این موضوع پرداخته می‌شود که قطرات موجود در ابرها از چه جنسی (برف، تگرگ و غیره ) هستند.

کد خبر 223644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز