سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: بازار طلا و ارز با گذشت یک هفته از ‌ماه رمضان در آرامش نسبی به سر می‌برد و دیگر از هیجان‌های معمول در این بازار خبری نیست.

به گزارش همشهری، هر دلار آمریکا طی چند روز گذشته یک‌بار تا 3هزار و 215تومان هم پایین آمد اما در نهایت روز گذشته به 3هزار و 270تومان رسید تا فعالان بازار این نرخ را به‌عنوان میانگین قیمت در روزهای جاری بپذیرند. پس از افت و خیزهای فراوان در بازار ارز که طی یک‌ماه اخیر رخ داد، در نهایت کاهش 400تومانی نرخ دلار نسبت به روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری به ثبت رسیده است تا کارشناسان از افزایش 10درصدی ارزش پول ملی سخن بگویند. روز گذشته در بازار آزاد هر یورو نیز به قیمت 4هزار و 275تومان به فروش رسید تا این نوع ارز هم متناسب با دلار کاهش قیمت را تجربه کرده باشد.

قیمت طلا و سکه نیز در این مدت تا حدود زیادی همگام با بازار ارز پیش رفت هرچند که در مقاطعی، فرازو فرودهای قیمت طلا در بازارهای جهانی، اثر چشمگیری بر قیمت سکه و طلا در ایران گذاشت. طی یک هفته گذشته اما اتفاق ویژه‌ای در این بازار رخ نداد تا نوسانات جزئی شرایط را برای تثبیت نسبی قیمت‌ها فراهم سازد.

بر این اساس روز گذشته هر قطعه سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 86هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 45هزار تومان، نیم سکه 567هزار تومان، ربع سکه 368هزار تومان و سکه گرمی 248هزار تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلا 18عیار 102هزار و 730تومان و هر مثقال طلا 445هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی روز گذشته به 1287دلار رسید. با این حال پیش‌بینی‌ها از احتمال افزایش بهای جهانی طلا پس از طی کردن یک دوره رکود در ماه‌های آینده حکایت دارد. طبق تحلیل مؤسسه بارکلیز، طلا ممکن است دوباره به جای اول خود، یعنی 1335دلار در هر اونس برگردد. این در حالی است که تا 2‌ماه آینده روند نزولی طلا تا 1100دلار ادامه خواهد داشت. طبق اظهارات این مؤسسه هنوز امکان افت بهای طلا به زیر 1100و یا 1150دلار وجود دارد.روند نزولی طلا که از اواسط‌ ماه آوریل شروع شده همچنان ادامه خواهد داشت. طلا از ابتدای سال تا‌کنون 23درصدکاهش داشته و در 28ژوئن به پایین‌ترین رقم در طول 34‌ماه اخیر یعنی 1180دلار در هر اونس رسیده بود.

کد خبر 223485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز