مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در عصر فناوری، پوشک‌های بچه هم دیجیتالی شده‌اند و می‌توانند عفونت احتمالی مجاری ادراری، سوء کارکرد کلیه و آبزدایی در نوزاد را گزارش کنند.

پوشک‌های هوشمندی که رد سلامتی نوزاد را دنبال می‌کنند توسط یک شرکت تازه کار در نیویورک آمریکا طراحی شده و به همراه یک اپلیکیشن روی تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود که می‌توان از طریق آن اطلاعات را درباره سلامت کودک به پزشک منتقل کرد.

به گزارش مهر، این پوشک از جلو دارای چندین مربع رنگی است که هرکدام از این مربع‌ها نشان دهنده یک عفونت خاص با یک پروتئین، محتویات آب یا باکتری، و تغییر رنگ در صورت مشاهده چیزی خارج از پارامترهای عادی است.

همچنین یک مربع سفید هم وجود دارد که به سادگی تغییرات رنگی را در دیگر مربع‌ها بررسی می‌کند.
یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند اطلاعات دقیقی را از داده‌های شیمیایی براساس تغییرات رنگی گزارش شده توسط پوشک خواهد داشت.

این اطلاعات در یک نقطه مرکزی آپلود می‌شود و پزشک می‌توانند اطلاعاتی را درباره سلامتی نوزاد به دست آورد و تصمیم بگیرد که آیا این نوزاد نیاز به آزمایش‌های بیشتر دارد یا خیر.

انتظار می رود که این پوشک هوشمند در بیمارستان کودکان بیوف در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو در ماه سپتامبر (شهریور ماه) آزمایش شود.

یاروسلاو فایبیشنکو از سازندگاین این پوشک هوشمند با اشاره به این که قیمت این پوشک تنها 30 درصد بیشتر از پوشک‌های معمولی است، گفت که این پوشک برای والدینی طراحی شده که می‌خواهند سلامت نوزاد خود را به طور مرتب بررسی کنند.

کد خبر 222999
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز