همشهری آنلاین: رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، میزان منابع این صندوق تا پایان خرداد ماه 1392 را معادل 52 میلیارد و 29 میلیون و 657 هزار دلار اعلام و اظهار کرد: حتی یک دلار و یا یک ریال از منابع صندوق توسعه ملی به صورت غیرقانونی برداشت نشده است.

به گزارش پایگاه رسمی صندوق توسعه ملی، طی روزهای اخیر آمار متفاوتی از سوی مسوولان اقتصادی کشور درباره میزان منابع صندوق توسعه ملی اعلام شد که در این باره رییس هیات عامل این نهاد پولی با تأکید بر اینکه درجه شفافیت و دارایی‌های آن مشخص است، میزان منابع صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ماه 1392 را معادل 52 میلیارد و 29 میلیون و 657 هزار دلار اعلام کرد و گفت: حتی یک دلار و یا یک ریال از منابع صندوق توسعه ملی به صورت غیرقانونی برداشت نشده است.

محمدرضا فرزین، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در این باره گفت: صندوق توسعه ملی یک صندوق حاکمیتی و یک نهاد بین‌المللی است که رتبه‌های شفافیت و مجموع دارائی‌های صندوق توسط سازمان‌های معتبر بین‌المللی نظیر SWFI نیز به طور منظم و شفاف اعلام می‌شود و رتبه‌های صندوق را نیز به طور ادواری تعیین می‌کند.

وی افزود: مجموع واریزی منابع ارزی حاصل از صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی و فراورده‌های نفتی و سود حاصله از زمان تاسیس صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ماه سال 1392 معادل 52 میلیارد و 29 میلیون و 657 هزار دلار است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: آمار عملکرد صندوق به صورت رسمی هر ماه از طرف صندوق به مراجع داخلی، ارکان صندوق و سازمان‌های بین المللی و به طور سه ماهه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی یک دلار یا یک ریال از منابع صندوق توسعه ملی صرف پرداخت بدهی‌های نقدی دولت و یا پرداخت به مسکن مهر نشده است و طرح این موضوعات کذب محض است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام شده نهاد ناظر بر صندوق توسعه ملی، هیأت نظارت صندوق توسعه ملی است که متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی است که دارای دبیرخانه‌ای است که در صندوق مستقر است و کلیه عملیات مالی صندوق را نظارت می‌کند.

کد خبر 222989
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز