همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری ایران از اعلام مراکز مجاز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد شریفی‌مقدم با بیان اینکه لیست این مراکز به تدریج تکمیل می‌شود، اظهارداشت: با افزایش شمار بیماریهای مزمن، قلبی عروقی، کلیوی و رشد جمعیت سالمندی و هزینه‌های گران بخش خصوصی برای ارائه خدمات به این دسته از افراد وجود چنین مراکزی برای نگهداری این افراد ضروری است.

وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی سبب شده نیاز مردم به خدمات پرستاری در منزل افزایش یابد، گفت: اگر مسیر سالمی برای برطرف کردن این نیاز مردم ایجاد نشود. افرادی از راههای غیر مجاز درصدد برطرف کردن این نیاز برمی‌آیند.

معاون سازمان نظام پرستاری ایران با بیان اینکه مردم همواره به دنبال منبعی برای دسترسی به این مراکز هستند، افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری می‌کوشد که مراکز مجاز و دارای مجوز را شناسایی و به اطلاع عموم برساند.

وی گفت: تاکنون در این راستا مکاتباتی را با وزارت بهداشت و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری داشته ایم تا مراکز مجاز را به سازمان نظام پرستاری اعلام کنند.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه این مراکز مجوزهای لازم را از دانشگاههای علوم پزشکی اخذ می‌کنند، ادامه داد: از مراکز خدمات پرستاری در منزل که دارای مجوز از دانشگاهها هستند درخواست می‌شود تا با تماس با سازمان نظام پرستاری مشخصات خود را اعلام کنند تا نام آنها در لیست مراکز مجاز قرار گیرد.

وی با اشاره به وقوع اتفاقاتی درسالهای اخیر اتفاق افتاده است، گفت: این افراد پرستار نیستند و بدون مکان و مجوزی فقط با یک خط تلفن و تبلیغ در روزنامه‌ها نسبت به جذب بیمار اقدام می‌کنند و مشکلات فراوان امنیتی و اخلاقی را ایجاد می‌کنند و به علت مشخص نبودن محل و نداشتن مجوز پاسخگو و قابل پیگیری نیستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری ایران با توصیه به مردم مبنی بر استفاده از مراکز مجاز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل گفت: هم‌اکنون شماری از این مراکز شناسایی و اسامی انها در سایت نظام پرستاری درج شده است.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه نشریات نیز برای درج آگهی مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل باید مجوزهای لازم را از این مراکز درخواست کنند، افزود: مراکز مجاز نیز باید با مکاتبه با سازمان نظام پرستاری اسامی خود را برای اطلاع‌رسانی در اختیار سازمان قرار دهند.

کد خبر 222910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز