همشهری آنلاین: متهم ۱۹ ساله بمب‌گذاری در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن «بوستون» در اولین جلسه دادگاهش، اتهامات وارده به خود را رد و اعلام بی‌گناهی کرد.

جوهر سارنایف

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، جوهر سارنایف، متهم 19 ساله بمب‌گذاری چند ماه پیش در نزدیکی خط پایان مسابقه «ماراتن» بوستون که به کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن بیش از 260 نفر منجر شد، روز گذشته در نخستین جلسه دادگاه خود حاضر شد.

گزارش‌ها حاکی از آن بود که جوهر با 30 اتهام از جمله استفاده از سلاح کشتار جمعی روبرو است که 17 مورد از این اتهامات می‌تواند برای او حبس ابد و حتی مجازات اعدام را به همراه داشته باشد.

این متهم 19 ساله در اولین جلسه دادگاه خود اظهار بی‌گناهی کرده و اعلام کرد که 30 اتهام وارده به خود را قبول ندارد.

بر اساس این گزارش، سارنایف علاوه بر اتهامات مربوطه، به قتل یک مأمور پلیس دانشگاه در جریان تعقیب و گریز در روزهای پس از انفجار هم متهم است.

در آوریل سال جاری میلادی، در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن بوستون سه انفجار عظیم رخ داد که به کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن 260 نفر دیگر منتهی شد و تحقیقات پلیس نشان داد که «تیمور لنگ سارنایف» و جوهر سارنایف، دو برادر 26 و 19 ساله اهل چچن، چنین حمله‌ای را انجام داده‌اند.

در عملیات تعقیب و گریز پلیس با این دو مظنون، تیمور لنگ کشته شد و جوهر به شدت زخمی و به بیمارستانی در نزدیکی بوستون منتقل شد.

در ادعانامه‌ای که علیه سارنایف تهیه شده است آمده که تیمور لنگ و جوهر سارنایف با زودپز، پودر انفجاری کم‌قدرت، بلبرینگ، میخ، چسب، قطعات الکترونیک و مواد دیگر بمب ساخته بودند و جوهر متهم شده که با کارگذاشتن و منفجرکردن یکی از بمب‌ها، به برادر بزرگ‌ترش در این عملیات کمک کرده است.

کد خبر 222787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز